۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۵

فرصتی که گوگل در اختیار یاهو قرار داد

ایتنا - در نبود گوگل ریدر، چه بهتر از آراس‌اس خوان یاهو؟


از زمان انتشار خبر بسته شدن قریب‌الوقوع سرویس «گوگل ریدر»، این موضوع به شدت مورد توجه سایت‌های خبری و کاربران اینترنتی قرار گرفته است. 


به گزارش ایتنا از شماران سیستم ، پایگاه خبری مش‌ابل در تحلیلی، این موضوع را به نفع یاهو ارزیابی کرده و گفته است اگر مدیران یاهو بتوانند از فرصت پیش آمده استفاده کنند، قادر خواهند بود کاربران بسیاری را به سمت خود بکشانند.

در این تحلیل آمده است: گوگل در کنار نرم‌افزار آراس‌اس ریدر خود، محصولات و سرویس‌های گوناگون دیگری دارد که می‌خواهد بر آنها تمرکز و سرمایه‌گذاری کند ولی اوضاع برای یاهو این‌گونه نیست.

مدیران یاهو قصد دارند با استفاده از شیوه‌های مختلف، کاربران را به سمت سایت این شرکت بکشانند. در نبود گوگل ریدر، چه بهتر از آراس‌اس خوان یاهو؟

یاهو نیز یک RSS خوان دارد که در زیر نوار My Yahoo جای گرفته است.




البته این فناوری یاهو قدیمی است و به یک به‌روزرسانی اساسی نیاز دارد چرا که طرح روزنامه‌ای آن به صورتی است که گویی به سال ۲۰۰۳ تعلق دارد و نه به دوره توییتر و فیس‌بوک.

در کنار این موضوع، هنوز که هنوز است برخی کاربران با فضای آراس‌اس بیگانه‌اند.

گویی گوگل برای شناساندن آراس‌اس و این که آراس‌اس خوان چیست و چه می‌کند، زمان و انرژی کافی صرف نکرده است.

از سوی دیگر شاهدیم که امروزه استفاده از دستگاه‌های همراه نظیر تبلت‌ها و تلفن‌های همراه بسیار شایع شده و کاربران پرشماری، برای خواندن عناوین اخبار از این وسایل استفاده می‌کنند.

یاهو می‌تواند با معرفی آراس‌اس موبایلی خود، کاربران این بخش را نیز جذب کند.

چه بسا خانم «ماریسا مایر» مدیر تازه یاهو، بتواند با این شیوه، به ایده خود یعنی تبدیل یاهو به بخشی از زندگی کاربران نزدیک شود.

نکته آخر این که گوگل با پایین کشیدن کرکره گوگل ریدر، در واقع بخشی از بازار خود را واگذار کرده است.

یاهو باید از این سخاوت گوگل نهایت استفاده را ببرد. 
 
 
کد مطلب: 25848
نام شما
آدرس ايميل شما

گوشی شما دارای کدام سیستم عامل است؟
اندروید
iOS
ویندوزفون
بلک‌بری
هیچکدام