۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۹

مسابقه امنیت سایبری توسط سازمان انرژی اتمی ایران برگزار می‌شود

ایتنا - هدف از مسابقات CTF که طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری دارد، فرهنگ‌سازی‌ در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات، آگاهی‌رسانی در زمینه مخاطرات موجود در فضای اینترنت و شناخت نقاط ضعف و قوت سامانه‌ها و نرم‌افزارهای امنیتی، سامانه‌های عامل و نرم‌افزارها می‌باشد.


چند سالی است که مسابقاتی تحت عنوان مسابقات امنیت سایبری، هک و نفوذ، یا (به انگلیسی CTF که مخفف Capture The Flag می‌باشد) در سطح کشوری، منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار می‌گردد.

هدف از این مسابقات که طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری دارد، فرهنگ‌سازی‌ در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات، آگاهی‌رسانی در زمینه مخاطرات موجود در فضای اینترنت و شناخت نقاط ضعف و قوت سامانه‌ها و نرم‌افزارهای امنیتی، سامانه‌های عامل و نرم‌افزارها می‌باشد.

محورهای اين مسابقات را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:
• مسائل و اخبار عمومی امنيتی
•آزمون‌های نفوذ در وب و پایگاه‌های داده
•شکست الگوريتم‌ها و پروتکل‌های رمزنگاری
•ارتقای امنیت سامانه‌ها و نرم‌افزارها
•چالش‌های مرتبط با جرم‌شناسی رایانه‌ای

به گزارش ایتنا در همین راستا، سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد مسابقه امنیت سایبری را با هدف ارتقای فرهنگ امنیت سایبری، به صورت برخط(آنلاین)، طی روزهای ۳۱ فروردین تا دوم اردیبهشت-ماه برگزار نماید.

بدینوسیله از کلیه علاقه‌مندان دعوت می‌شود در این مسابقه شرکت نمایند.

علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقه، می‌توانند از روز شنبه ۲۴ فروردین ساعت ۱۰ صبح به وب‌گاه مسابقه مراجعه کرده و ثبت‌نام نمایند.
 
شرکت در مسابقه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است؛ همچنین در پایان مسابقه، به افراد و یا گروه‌هایی که بیشترین امتیاز را آورده باشند، جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد. 
 
 
کد مطلب: 25830
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام