۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۰

افزایش چشمگیر بودجه بازاریابی شرکت سامسونگ

ایتنا- گویا در این اوضاع اقتصادی نابسامان، ساسمسونگ توانسته رشد خوبی در درآمدهایش داشته باشد. کاربرانش نیز منتظر ورود گلکسی اس-4 هستند.
افزایش چشمگیر بودجه بازاریابی شرکت سامسونگ


بودجه بازاریابی شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۲ بیشتر از بودجه در نطر گرفته شده برای بخش تحقیق و توسعه این شرکت بوده است. این افزایش بودجه که در طی ۳ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، نگرانی برخی از متخصصان بازار را نسبت به کم توجهی سامسونگ به موضوعات نوآوری را بر انگیخته است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از  خبرگزاری رویترز، شرکت کره‌ای سامسونگ هفته گذشته اعلام کرد که سودش در سه ماههٔ اول سال ۲۰۱۳ با بیش از دو برابر رشد به ۶ میلیارد یورو رسیده است. 

سامسونگ اولین شرکت دنیای فناوری است که در طی ۵ دوره ۳ ماهه با رشد خوبی در درآمد‌هایش مواجه شده است. 


در حال حاضر این شرکت قدرتمند کره‌ای در آستانه عرضه عمومی گالکسی اس ۴ که بسیاری از کاربران آیپد در انتظار دیدن آن هستند، تصمیم گرفته است که تمرکز بیشتری روی موضوعات تبلیغات و بازاریابی داشته باشد. 


سامسونگ در سال گذشته حدود ۶. ۱۱ میلیارد دلار در قسمت بازاریابی‌اش سرمایه گذاری کرد که این مبلغ ۳. ۱ میلیارد دلار از بودجه بخش تحقیق و توسعه بیشتر بوده است. 

سامسونگ اعلام کرده است که در سال جاری با توجه به شرایط بازار باز هم بودجه بازاریابی خود را افزایش خواهد داد، اما رقم پیش بینی شده برای دو بخش بازاریابی و تحقیق و توسعه را اعلام نکرده است. اما پیش‌بینی‌ها حکایت از این موضوع دارد که باز هم بودجه بازاریابی از تحقیقات پیشی خواهد گرفت. 

مدیران سامسونگ به نگرانی متخصصان نسبت به کم توجهی به موضوعات نوآوری پاسخ داده‌اند و اعلام کرده‌اند که افزایش نیروی کار در بخش تلفن‌های همراه هوشمند و ورود محصولات جدید این شرکت در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ نشان از توجه زیاد سامسونگ به بخش تحقیق و توسعه دارد. 

اپل به عنوان رقیب اصلی سامسونگ سال گذشته ۸. ۳ میلیارد دلار را به بخش تحقیق و توسعه‌اش اختصاص داده بود. این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۰۶ حدود ۷۱۲ میلیون دلار بود. مدیران سامسونگ معتقدند که فراوانی نوآوری‌ها در شرکتشان به مراتب از اپل بیشتر است. 

سامسونگ نیز مانند بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های همراه هوشمند بیشتر تمرکزش را روی نوآوری در بخش‌های صفحه نمایش و هستهٔ پردازنده قرار داده است. 

به اعتقاد برخی متخصصان مدل جدید گالکسی که در ماه مارس در نیویورک رونمایی شد، اگر چه ویژگی‌های بسیار جالبی دارد اما هیچ نوآوری بزرگی در آن به چشم نمی‌خورد و شاید تنها محصول بر‌تر سامسونگ در سال جاری سری جدید گالکسی نوت باشد. 

این دسته از متخصصان بهترین محصول سامسونگ در سال گذشته را فبلت (دستگاهی میان تلفن همراه هوشمند و رایانه لوحی) این شرکت می‌دانند که با موفقیت خوبی در زمینه فروش مواجه شد.
کد مطلب: 25766
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام