۶
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۳

وزیر جدید ارتباطات: امسال اصلا قطعی اینترنت نخواهیم داشت

ایتنا - نامی: پایین بودن سرعت اینترنت به دلیل مسائل امنیتی کذب است.
وزیر جدید ارتباطات: امسال اصلا قطعی اینترنت نخواهیم داشت


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در سال ۹۲ قطعی اینترنت نخواهیم داشت، گفت: تلاش وزارتخانه بر این است که پهنای باند و ظرفیت داخل افزایش یابد.


به گزارش ایتنا محمد حسن نامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: قصد داریم با استفاده از بستر فیبر نوری و عبور یک خط بین‌المللی اینترنت از کشور پهنای باند را افزایش دهیم تا ظرفیت داخل و سرعت اینترنت افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی در رسانه‌ها پایین بودن سرعت و ظرفیت اینترنت را مسائل امنیتی عنوان می‌کنند گفت: این ادعایی کذب است.

وی در ادامه توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) توسعه ارتباطات شبکه فیبرنوری کشور، شبکه ملی اطلاعات و حل مشکلات کارگزاران دفاتر مخابراتی را از مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه برشمرد و خاطر نشان کرد: راه‌اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات موجب افزایش خدمت رسانی به هموطنان می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر برنامه‌های مهم وزارتخانه متبوع خود برشمرد و افزود: به لحاظ اینکه بیشترین افراد هوشمند و توانا جذب دو رشته برق و کامپیوتر می‌شوند می‌بایستی برای استفاده کامل از ظرفیت و پتانسیل داخل کشور از این شرکت‌ها حمایت و پشتیبانی کرد.

نامی همچنین پشتیبانی جامع از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات را از دیگر اقدامات وزارتخانه عنوان کرد و گفت: با تولیدکنندگان مرتبط با صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات جلسات مستمری داریم و انشاالله قصد داریم تا با پشتیبانی از آنها تمام تجهیزات را در داخل کشور بومی کرده و مازاد آن را به سایر کشورها صادر کنیم و این توانایی و ظرفیت در کشور ما وجود دارد.

وی همچنین در پایان با اشاره به بی‌اثر بودن تحریم‌ها افزود: تحریم‌ها در کوتاه مدت شاید سختی‌هایی برای ما داشته اما در درازمدت به نفع ما بوده است.
 
 
کد مطلب: 25764
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
پایین بودن سرعت اینترنت به دلیل مسائل امنیتی کذب است.
اختلاس هم کذب است نه؟
اصلا پایین بودن سرعت اینترنت چی ؟ اونهم شاید کذب باشه و شما خبر نداری؟
اصلا این مملکت ما ای.تی و ای.سی.تی میخواد چیکار؟
ضمنا تو ارتش هم از این جنگولک بازی ها دارن؟!
feedback
پریروز و دیروز و امروز هر دفعه به مدت چند ساعت افت شدید سرعت و قطعی مقطعی اینترنت داشتیم.
اگر به دنبال امنیت هستید هزاران هزار کاربر ایرانی رو ناراحت و عصبانی نکنید.
تعجب میکنم. سوریه‌ای که در اتش جنگ داره میسوزه اینترنت رو کند یا قطع نکرد. بعد ایران در اوج قدرت و امنیت وضع اینترنتش رو از رو تقویم تنظیم میکنه.
feedback
کی میخوایم برای هر کاری از متخصص همون کار استفاده کنیم؟ آقای نامی در وزارت اطلاعات بسیار مفیدتر واقع خواهد شد تا در وزارت ارتباطات.
feedback
به این دلیل نیست که قراره کلا اینترنتی نباشه دیگه؟!
lمیلاد
feedback
بزک نمیز بهار میاد.وزیر جدید با پیاز میاد.هه
مرتضی
feedback
آقای نامی تقویم رو نگاه کنین حدودا" یکی دو ماه دیگه نه تنها این افت سرعتی که داریم بیشتر میشه بلکه اون کشتی افسانه ای میاد و لنگرش رو میندازه رو فیبر نوری .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام