۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۹

امسال ۲۹۷ میلیارد دلار نرم‌افزار سازمانی در جهان فروخته می‌شود

ایتنا- گویا قرار است شرکت‌ها و سازمان‌ها در سال 2013 رقم بیشتری را به دنیای آی.تی اختصاص دهند. چیزی حدود . ۴ درصد بیشتر از 2012.
امسال ۲۹۷ میلیارد دلار نرم‌افزار سازمانی در جهان فروخته می‌شود


بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها اعلام شده است که میزان کل هزینه‌های پرداخت شده در صنعت جهانی فناوری اطلاعات طی سال ۲۰۱۳ میلادی به ۸. ۳ تریلیون دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به هزینه ۶. ۳ تریلیون دلاری پرداخت شده در سال ۲۰۱۲ رشد ۱. ۴ درصدی را نشان می‌دهد. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت itp، مرکز تحقیقاتی گارتنر ضمن اعلام خبر مذکور توضیح داده است که امسال اثرات ناشی از تغییرات ارزش پول‌ها کمتر از سال قبل خواهد بود و در این میان پیش‌بینی می‌شود ارزش پولی دلار آمریکا طی سال ۲۰۱۳ میلادی رشد ۴ درصدی داشته باشد. 


گزارش «پیش‌بینی پول پرداخت شده صنعت جهانی IT گارتنر» نشان می‌دهد که بیشترین تمرکز بر این صنعت طی سال جاری میلادی بر بخش‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار، خدمات IT و بازارهای مخابراتی خواهد بود. 


«ریچارد گوردون» (Richard Gordon) مدیر شرکت گارتنر در این خصوص گفت: «اگرچه کشور آمریکا موفق شده است مشکلات مالی خود را کنار بگذارد، افزایش بدهی‌های کشور قبرس در این زمینه اثرگذار خواهد بود و علاوه بر آن، کسب‌وکارهای ضعیف و کاهش ضریب اطمینان مصرف کننده تاثیراتی را بر بازار تمام کشورهای جهان برجا خواهد گذاشت». 

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی گارتنر، ارزش بازار جهانی دستگاه‌ها شامل رایانه‌های شخصی، رایانه‌های لوحی، تلفن‌های همراه و چاپگر‌ها طی سال جاری میلادی به ۷۱۸ میلیارد دلار خواهد رسید. 

در حالی که در بازار یاد شده رایانه‌های شخصی وضعیت بدون تغییری نسبت به سال قبل خواهند داشت و در بازار چاپگر‌ها از میزان پرداخت پول و سرمایه‌گذاری نسبت به سال قبل کاسته خواهد شد، پیش‌بینی شده است که برای دوره زمانی کوتاه میزان پرداخت پول در بخش تلفن‌های همراه بیشتر شود و سرمایه‌گذاری در این بخش نسبت به سال قبل رشد ۳. ۶ درصدی داشته باشد. 

«جان لاولاک» (John Lovelock) مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «رشد نسبتا ثابت در بازار جهانی مانند اقیانوس آرامی خواهد بود که امواج پنهان در زیر آن جریان دارند. شبکه‌های اجتماعی، سیستم‌های پردازش ابری و ابزارهای اطلاعاتی در این سال میزان پرداخت پول از جانب کاربران را تغییر می‌دهند». 

پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۱۳ میلادی میزان پول پرداخت شده در حوزه پایگاه‌های داده رشد ۷. ۳ درصدی داشته باشد که این رقم نسبت به پیش‌بینی قبلی گارتنر ۷. ۰ درصد کمتر است. 

علاوه بر این پیش‌بینی شده است که امسال در حوزه نرم‌افزارهای سازمانی ۲۹۷ میلیارد دلار در بازار جهانی پرداخت شود که این رقم نسبت به پول پرداخت شده در سال قبل رشد ۴. ۶ درصدی را نشان می‌دهد.
کد مطلب: 25748
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام