۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۴
یک تولیدکننده تبلت ایرانی خبر داد:

تلاش برای عرضه دستگاه مخصوص 3G /فرق محصول ایرانی با برند سامسونگ

ایتنا- سرمایه‌گذاری‌های شخصی و نه شیوه هلدینگ، یکی از عوامل تفاوت مدیریت شرکت‌های تولیدکننده تبلت ایرانی و خارجی است.
تلاش برای عرضه دستگاه مخصوص 3G /فرق محصول ایرانی با برند سامسونگ



اگر برندهایی مانند سامسونگ تا این اندازه پیشرفت می‌کنند به دلیل آن است که این شرکت‌ها حالت هلدینگ داشته و سرمایه‌گذاری آنها به این شیوه صورت می‌گیرد اما در ایران تنها مدیران شرکت‌ها هستند که به سرمایه‌گذاری می پردازند.



به گزارش ایتنا از ایسنا، محسن سمیرانی - مدیر فروش یک تولید کننده تبلت ایرانی - با بیان این مطلب از عرضه گوشی‌های هوشمند این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: در تلاشیم تا در بازار رقابتی تبلت که به طور عمده در اختیار برندهای خارجی قرار دارد ما هم جزو انتخاب‌های مردم باشیم و در سبد تکنولوژی خانواده‌ها قرار بگیریم.

وی در عین حال از تلاش برای ارائه دستگاه‌های مخصوص ۳G در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: این شرکت تلاش دارد سال جدید را با برنامه‌های جدیدی آغاز کند تا حضوری پررنگ‌تر در بازار داشته باشد.

سمیرانی در ادامه عنوان کرد: شرکت‌هایی که در ایران وارد عمل می‌شوند، در بسیاری از موارد با سرمایه شخصی افراد پا گرفته‌اند و فرق آن‌ها با برندهای بزرگی مانند سامسونگ در آن است که شرکت‌های بزرگ به شیوه هلدینگ اداره می‌شوند اما در ایران جای چنین شرکت‌های خالی است و معمولا برندها توسط اشخاص سرمایه‌گذاری و اداره می شوند.

اما مدیر فروش تبلت ایرانی دیمو در پاسخ به این سوال ایسنا که تا چند درصد از تبلت‌های ساخته شده توسط این شرکت ایرانی محسوب می‌شود، توضیح داد: اگرچه ممکن است اکنون توان تولید صد درصدی قطعات را در داخل کشور نداشته باشیم اما به هر حال روند ساخت تبلت در داخل کشور را شروع کرده‌ایم و میزان استفاده ما از تجهیزات داخلی طی سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: البته در این میان ساخت برخی قطعات در داخل کشور هزینه‌ای به مراتب بالاتر دارد اما با این وجود ما این هزینه‌ها را تقبل می‌کنیم چرا که این کار در بلند مدت جواب خواهد داد.


سمیرانی در عین حال یادآور شد: البته باید این نکته را مد نظر داشت که در تمام کشورهای دنیا مواردی مانند طرح تبلت امری است از برخی شرکت‌های خاص خریداری می‌شود و یا برخی قطعات به گونه‌ای است که اغلب وارداتی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از قطعات این تبلت‌ها از اجزای چینی تهیه شده نیز عنوان کرد:‌ در حال حاضر به غیر از باتری و شارژر بقیه قطعات ما تولیدات کره و ژاپن است و البته برخی موارد هم در ایران تولید می‌شوند. اما اگر قرار باشد تمام قطعات را از تولید داخلی استفاده کنیم، هزینه نهایی بسیار سنگین می‌شود و دیگر توان رقابت در بازار را نخواهیم داشت.

او در عین حال خاطرنشان کرد: البته با این وجود ما تلاش کرده‌ایم که از محصولات ایرانی نیز استفاده کنیم در حالی که بسیاری از برندهای ایرانی این کار را نمی‌کنند و حتی خط تولید آن‌ها نیز در داخل کشور نیست.

سمیرانی در پاسخ به این سوال که آیا خط تولید دیمو در داخل کشور قرار دارد، توضیح داد: حتی امکان بازدید از کارخانه‌های ما نیز وجود دارد حال اگر ما تمام قطعات خود را از داخل کشور تهیه نمی کنیم به ما خرده نگیرید چرا که خود تبلت هم محصول جوانی است که ساخت قطعات مخصوص آن تنها در برخی کشورهای خاص صورت می‌گیرد.


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: ما در این مدت تلاش کرده‌ایم که استانداردهای خود را دائم بالا ببریم البته در این میان هستند که برخی شرکت‌ها که استانداردهای خود را می خرند و با صرف هزینه عنوان استاندارد را بر روی قطعات و خدمات خود می‌گذارند.

او در ادامه یادآور شد: ما گاه حتی برای تولید یک کارتن مخصوص تبلت به مشکلات متعدد برمی‌خوریم در چنین شرایطی برخی از شرکت‌ها مدعی می‌شوند که تبلت کاملا ایرانی تولید کرده‌اند و تمام قطعات آن‌ها در داخل کشور تولید شده است که وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، خستگی به تن ما می‌ماند. چرا که عده‌ای دیگر یک تبلت را از خارج از کشور وارد می‌کنند و بر روی آن نام ایرانی می گذارند.

سمیرانی در ادامه گفت: تا پایان فروردین ۹۲ تعداد محصولات ما به ۲۶ محصول می‌رسد که از این میان چهار مدل مربوط به گوشی‌های هوشمند و دو مورد مختص تبلت‌های جدید خواهد بود.

وی همچنین عنوان کرد: طی اسفند ماه سال گذشته ما حداقل ۶۰ هزار دستگاه تبلت به بازار وارد کردیم و به طور دائم با نمایندگی‌های فروش خود در تماس هستیم و می‌دانیم که تاکنون بالای ۵۰ درصد از گوشی‌های ما به دست مصرف‌کننده‌ها رسیده است البته دراین میان برخی دستگاه‌ها مانند گوشی تلفن همراه را همه دارند و به همین دلیل کمتر خریدی نسبت به آن‌ها وجود دارد اما در زمینه تبلت ما تولیداتمان را حتی از یک ماه قبل پیش فروش می‌کنیم.

مدیر فروش تبلت ایرانی دیمو همچنین عنوان کرد: در حال حاضر اگر ماهانه به عنوان مثال هزار تبلت تولید می کنیم شرایط به گونه‌ای است که اگر روزانه هزار تبلت هم تولید شود باز در داخل کشور کشش برای خرید این تبلت‌ها وجود دارد.

سمیرانی درباره خدمات پس از فروش این محصولات هم گفت: ما تا دو ماه تمامی محصولات خود را در صورت داشتن مشکل تعویض خواهیم کرد و تبلت‌های ما نیز تا یک سال گارانتی دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۰ نفر در بخش گارانتی ما مشغول هستند اما اغلب این افراد بیکارند چرا که قطعه‌ای برای تعمیر به آن‌ها ارجاع داده نمی‌شود. در این میان اگر هم موردی باشد گاه حتی در عرض ۱۰ دقیقه مشکل برطرف شده و دستگاه تعمیر می‌شود.

سمیرانی درباره فروش این برند در شهرستان‌ها هم اظهار کرد:‌ زمانی فروش ما در شهرستان‌ها بسیار بالاتر از تهران بود اما حدود یک ماه است که تقریبا فروش تهران و شهرستان ما با یکدیگر برابر شده است.

او در عین حال از برنامه ریزی این شرکت برای تولید تبلت و تلفن همراه برای تمام بودجه‌ها خبر داد و افزود: محصولات مختلف ما با قیمتی از ۴۰ تا ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند که البته قیمت‌ها با توجه به شرایط اقتصادی گاه دستخوش تغییرهایی نیز می‌شود و ما نیز مانند سایر تولیدکنندگان تابع قیمت ارز هستیم. البته با این وجود به این نکته هم توجه داریم که یکی از مولفه‌های ما برای دوام آوردن در شرایط فعلی داشتن قیمت ارزان است و به همین دلیل تلاش کرده‌ایم که قیمتی حدود یک سوم برندهای مطرح دنیا داشته باشیم و به گونه‌ای برخورد کنیم که تمام بخش‌های جامعه در نظر گرفته شوند.

کد مطلب: 25732
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام