۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵

سرمایه‌گذاری روی کودکان؛ تربیت نسل جدید متخصصان کامپیوتر

ایتنا - در بریتانیا مدارس ویژه آی‌تی راه‌اندازی شده که در آن به کودکان ۱۱ تا ۱۲ ساله مقدمات برنامه‌نویسی آموزش داده می‌شود.
سرمایه‌گذاری روی کودکان؛ تربیت نسل جدید متخصصان کامپیوتر


نیاز دنیا به متخصصان کامپیوتر و کسانی که می‌توانند منشا تحولات بزرگ در دنیای تکنولوژی باشند، کمپانی‌های بزرگ تکنولوژیک را بر آن داشته تا با سرمایه‌گذاری روی کودکان، نسل جدیدی از متخصصان و برنامه‌نویسان را تربیت کنند. 


به گزارش ایتنا از دویچه وله، گوگل به همراه بنیاد "رزبری پی" در بریتانیا قصد دارند با عرضه ۱۵ هزار کامپیوتر رایگان در مدارس، زمینه ظهور و بروز یک نسل جدید متخصص در فناوری اطلاعات را فراهم کنند.
گوگل یکی از کمپانی‌های پیشتاز در عرصه پیوند تکنولوژی با آموزش است.

در بریتانیا برای تحقق این اهداف بلندمدت، مدارس ویژه آی‌تی راه‌اندازی شده که در آن به کودکان ۱۱ تا ۱۲ ساله مقدمات برنامه‌نویسی آموزش داده می‌شود.
مدرسه "گراونی" در جنوب لندن، یکی از این آموزشکده‌های آینده‌نگر است.

افرا، دختری ۱۲ ساله که در این مدرسه تحصیل می‌کند، در گفت‌وگو با دویچه‌وله انگلیسی می‌گوید درسش را از ماه سپتامبر آغاز کرده و حالا در حال یاد گرفتن مقدمات امنیت الکترونیک است و به زودی دوره مخصوص رباتیک را آغاز خواهد کرد.
آنها در این مدرسه فرصت آزمون و خطا دارند، تا از همین حالا برای تجربه‌های بزرگ‌تر در دنیای آی‌تی آماده شوند.

شهنیلا سعید، مدیر بخش ICT در این مدرسه می‌گوید: "آنها به سرعت در حال یادگیری هستند، اما این مسئله را حس نمی‌کنند، چون یادگیری آنها با تفریح و بازی همراه است."
در این مدرسه خبری از متدهای قدیمی آموزشی نیست و استانداردها به‌طور چشمگیری ارتقا یافته و با نیازهای قرن بیست‌ویکم تنظیم شده است.

غول‌های تکنولوژیک در پی جبران کم‌کاری دولت‌ها
اریک اشمیت، از مدیران ارشد گوگل، در سفر اخیر خود به بریتانیا گفت از این‌که علوم کامپیوتر درمدارس این کشور تدریس نمی‌شود، بهت‌زده شده است.
او دولت بریتانیا را متهم کرد که اهمیت فناوری اطلاعات و ظرفیت عظیم مهندسی کشور را نادیده می‌گیرد.
اشمیت تاکید کرد که این وضعیت باید به سرعت تغییر کند و کودکان باید ترغیب شوند که به مهندسی، علوم محاسباتی و فناوری اطلاعات روی بیاورند.

با این حال، اوضاع در آمریکا هم چندان بهتر نیست.
برادران پرتوی که در کودکی و در دهه ۶۰ شمسی از ایران به آمریکا مهاجرت کردند و چند سال بعد با سرمایه‌گذاری در دنیای فناوری به میلیونرهایی بزرگ تبدیل شدند، حالا کمپین بزرگی موسوم به code.org در آمریکا به راه انداخته‌اند تا اهمیت برنامه‌نویسی در جهان آینده را نشان دهند.

هادی پرتوی، در این‌باره به بخش انگلیسی دویچه‌وله می‌گوید: "تراژدی اصلی این است که یاد گرفتن این مهارت‌ها چندان دشوار نیست‌، اما تنها ۱۰ درصد مدارس درس‌های مرتبط با علوم کامپیوتر را ارائه می‌کنند و معمولا هم مدارس سطح بالایی هستند."
اریک اشمیت هم همچون مارک زاکربرگ و بسیاری دیگر از چهره‌های مهم دنیای فناوری، از کسانی است که از کمپین بزرگ برادران پرتوی حمایت کرده است.

همکاری گوگل و" رزبری پی" با شش شریک آموزشی دیگر برای توزیع ۱۵ هزار کامپیوتر رایگان میان کودکان، بخشی از پروژه بزرگ‌تر ارائه کامپیوتر به مدارس (CAS) و در خدمت یک استراتژی برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر است.
آنها معتقدند عادت کردن کودکان به کار با کامپیوتر و آموختن مهارت‌های دیجیتال، دنیای بهتری خواهد ساخت.
 
 
کد مطلب: 25730
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام