۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۶

نرم‌افزار ژاپنی برای درک رویای افراد

ایتنا- می‌توانید تصور کنید که نتیجه این فناوری چه کمک شایانی به درمان بیماری‌های ذهنی خواهد کرد؟
نرم‌افزار ژاپنی برای درک رویای افراد


یک مؤسسه تحقیقاتی ژاپنی مدعی است موفق به ساخت نرم افزاری شده که می‌تواند با تجزیه و تحلیل امواج مغزی انسان، رویاهای افراد را درک کند. 



به گزارش ایتنا از فارس به نقل از تلگراف، موسسه بین المللی تحقیقات مخابراتی پیشرفته موسوم به ATR اعلام کرده روشی یافته که با استفاده از آن می توان رؤیاهای افراد را در ۲۰ دسته مختلف طبقه بندی کرد که دقت آن در مجموع برابر با ۷۰ درصد است.

نرم‌افزاری که این موسسه طراحی کرده می‌تواند الگوهای امواج مغزی انسان را تشخیص داده و هر یک از آنها را با یک مقوله کلی مانند غذا، کتاب، همسر و ... مطابقت دهد.

موسسه یاد شده که از حمایت NTT غول مخابراتی ژاپن و اپراتور بی سیم KDDI برخوردار است قصد دارد از طریق این تحقیق رابط کاربری میان انسان و ماشین ها را ارتقا دهد.

نتایج این تحقیقات می تواند به درمان برخی بیماری ها مانند توهم و همین طور کمک به بهبود بیمارانی که از نظر ذهنی دچار بیماری هستند کمک کند. آزمایشگاه یاد شده همچنین تحقیقات در مورد موضوعاتی دیگری در این ارتباط را در برنامه خود دارد.

برای کنترل صحت عملکرد این نرم افزار تعدادی داوطلب در یک دستگاه MRI قرار گرفته و امواج مغزی آنها اندازه گیری شد. وقتی این امواج در قالب الگوهایی شکل گرفتند، داوطلبان بلافاصله بیدار شده و از آنها سوال شد که خواب چه چیزی را می دیدند. این فرایند در مورد هر شخص تا ۲۰۰ بار تکرار شد تا در نهایت یک پایگاه داده کامل خلق شود.

دانشمندان امیدوارند در آینده با تکمیل این پایگاه داده ها بر صحت عملکرد آن بیفزایند. گفتنی است دقیق‌ترین عملکرد این روش مربوط به ۱۵ ثانیه قبل از بیدار کردن افراد داوطلب بوده است.
کد مطلب: 25711
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام