۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۳

چشم انداز شغلی مدیران اجرایی در دنیای ۵ سال آینده آی.تی

ایتنا- مدیران در 5 سال آینده دچار تحولاتی خواهند شد و یکی از آنها، کمرنگ شدن قدرتشان در زمینه کارگزاری و البته کمترشدن فعالیتشان در حوزه فناوری خواهد بود.
چشم انداز شغلی مدیران اجرایی در دنیای ۵ سال آینده آی.تی



نقش ها و وظایف مدیران اجرایی (CIO ) در دنیای آی.تی در حال تحول بوده و چشم انداز کاری و وظایف شغلی آنها در طول ۵ سال آینده متفاوت‌تر از حالا خواهد بود.


مهم‌ترین اتفاقی که برای این دسته از مدیران رخ خواهد داد؛ کمتر شدن نقش و وظایف شان در حوزه فنی و تکنولوژیکی؛ و بیشتر شدن وظایف و نقش‌هایشان در حوزه بیزینسی است.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، CIO یا Chief Information Officers همان رهبران آی.تی تعریف شده‌اند که به عنوان دو بازوی بیزینس و فنی، موسسه، سازمان یا انترپرایز را می‌گردانند. 

در طول تحول تاریخی مدیران اجرایی، در دهه قبل شاهد بودیم که بیشتر فنی بودند تا بیزینسی، ولی پیش‌بینی می شود که از این به بعد تا ۵ سال آینده این عملکرد، بالعکس شده و بیشتر حالت مشاوره‌ای برای بیزینس خود باشند تا به عنوان مدیری فنی.

آنها بودجه را کنترل نخواهند کرد اما پاسخگویی در قبال مقیاس پذیری، اطمینان بخشی از هر نوع تکنولوژی که بیزینس از آن بهره می‌برد را در حیطه مدیریتی خود حفظ خواهند کرد.

به اشتراک گذاشتن ابتکارات و نوآوری ها در حوزه تکنولوژی با مدیران ارشد دیجیتال یا همان CDO / Chief Digital Officers {لینک}؛ و مشاوره برای خرید منابع داخلی و خارجی در حوزه تکنولوژی از دیگر وظایفی است که مدیران اجرایی با آن بیشتر درگیر خواهند شد.


در مجموع می‌توان تغییر وظایف شغلی مدیر اجرایی یا همان رهبر آی تی را در چشم انداز ۵ سال آینده بدین صورت ببینیم:

- کم شدن فعالیت در حوزه فناوری (تمرکز روی مشتری و نه محصول یا زیر ساخت)؛

- کم شدن قدرت در حوزه کارگزاری (قدرت بیشتر به عنوان ارکستراسیون سرویس‌ها و خدمات)؛

- کم رنگ شدن در حوزه قراردادها، انطباق پذیری بیشتر (رگولاتوری در بخش کلود قدرت عمل سنتی را از مدیران اجرایی به سبک سنتی گرفته و پذیرش compliance را بالا برده)؛

- کم رنگ شدن در حوزه امنیت سنتی، محافظت بیشتر(تخصص در امور سایبری بسته به نوع کشور و بحث disaster recovery ، محافظت از داده در محیط کلود با روشهای نوین)،

- هزینه کمتر، کار بیشتر (نخریدن سخت افزار، انجام مجازی سازی و VMware)،

- واکنش کمتر، چشم انداز بیشتر (تحلیل دیتا، افق سنجی، BOYD/WOAD)،
کد مطلب: 25707
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام