۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۸

نفوذ تکنولوژی‌های ارتباطی عامل جامعه‌گریزی جوانان

ایتنا- نمی‌توان مقابل گرایش جوانان به تکنولوژی‌های ارتباطی ایستاد، اما می‌توان سواد رسانه‌ای مخاطبان را همزمان افزایش داد و کاربران را بیشتر با مزایا و معایب این وسایل آشنا کرد.


یک استاد دانشگاه گفت: از کارکردهای منفی گسترش تکنولوژی‌های ارتباطی گریز از اجتماع و فردگرایی در بین جوانان است.



به گزارش ایتنا از ایسنا، امیر مظاهری  گفت: تکنولوژی‌های ارتباطی علاوه بر این که بر کاهش دامنه فعالیت‌های اجتماعی تاثیر می‌گذارند کارکردهای مثبتی دیگری نیز دارد و گسترش بخشیدن به دانش و معرفت کاربران و دسترسی به هنگام به اطلاعات و منابع اطلاعاتی از کارکردهای مثبت این پدیده است. 



وی امکان بازسازی واقعیات و دسترسی لحظه به لحظه به اطلاعات را از دیگر آثار مثبت آن دانست و افزود: قابلیت تولید دانش و معرفت و سرگرمی توسط کاربران از دیگر کارکردهای مثبت گسترش این نوع وسایل ارتباطی جدید است که پیش از این در اختیار رسانه‌های رسمی بوده است. 


این استاد دانشگاه به سواد رسانه‌ای و نقش آن در کاهش کارکردهای منفی تکنولوژی‌های ارتباطی اشاره کرد و افزود: سواد رسانه‌ای می‌تواند نیازها، نقاط مثبت و منفی این وسایل ارتباطی را آشکار کند و شناخت درستی از این نکات ارائه دهد. 


وی معتقد است: به هیچ عنوان نمی‌توان در مقابل تکنولوژی‌های ارتباطی ایستاد اما می‌توان همزمان با پیشرفت این پدیده سواد رسانه‌ای مخاطبان را افزایش داد و آثار منفی آن را کم کرد.
کد مطلب: 25705
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام