۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۸

بزرگ‌ترین پایگاه اشتراک گذاری فایل‌های متنی هک شد

ایتنا- اسکریبد، همان پایگاه هک شده، چندی پیش توسط مجله تایمز به عنوان یکی از شرکت‌هایی که زندگی بشر را تغییر خواهد داد، معرفی شده بود!
بزرگ‌ترین پایگاه اشتراک گذاری فایل‌های متنی هک شد


وب سایت اسکریبد (Scribd) که بزرگ‌ترین پایگاه اشتراک گذاری فایل‌ها و اسناد متنی محسوب می‌شود، هفته گذشته هک شد. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت zdnet، بنا بر اعلام پایگاه اسکریبد هکر‌ها موفق شده‌اند گذرواژه‌های یک درصد از ۱۰۰ میلیون کاربر این پایگاه را به سرقت برند. 


اسکریبد اعلام کرده است که هکر‌ها بدین دلیل موفق شده‌اند که این گذرواژه‌ها با استفاده از یک الگوریتم قدیمی و ضعیف ذخیره شده‌اند. بر اساس این گزارش، اسکرایبد از طریق ایمیل به حدود یک میلیون نفر از کابران خود توصیه کرده است گذرواژه‌های خود را تغییر دهند. 

این پایگاه همچنین تاکید کرده است که هکر‌ها به حساب کاربری هیچ یک از کاربران اسکریبد نفوذ نکرده‌اند و فقط گذرواژه‌هایی را که با استفاده از الگوریتم SHA1 ذخیره شده‌اند، آسیب پذیر کرده‌اند. 

اسکریبد که بزرگ‌ترین پایگاه اشتراک گذاری فایل‌های متنی محسوب می‌شود، در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد. این وب سایت فایل‌های کاربران را به فرمت iPaper تبدیل و آن‌ها را با دیگران به اشتراک می‌گذارد. 

در سال‌های اخیر بسیاری از نشریات و وب سایت‌های مطرحی مثل فورچون و بیزینس ویک از اسکریبد به عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های نوپا یاد کرده بودند. 

مجله تایمز نیز در سال ۲۰۱۰ اسکریبد را یکی از بر‌ترین شرکت‌های نوپایی دانسته بود که زندگی بشر را تغییر خواهد داد.
کد مطلب: 25701
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام