۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۲

ورود فیس‌بوک به دنیای موبایل

ایتنا- شاید کم‌کم مارک زاکربرگ و فیس‌بوک بیایند و خانه‌های ما را نیز با اپلیکیشن‌های خود به صفحه اصلی خود تبدیل کنند!
ورود فیس‌بوک به دنیای موبایل


شرکت فیس‌بوک از تازه‌ترین تلاش خود برای ورود به بازار دستگاه‌های سیار خبر داد.


به گزارش ایتنا از ایسنا و به نقل از رویترز، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان که گفته می‌شد در حال تولید تلفن‌ همراه مخصوص خود است، به شایعات در این خصوص خاتمه داده و از جدیدترین اقدام خود برای ورود به بازار دستگاه‌های سیار پرده برداشت.

فیس‌بوک در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی از اپلیکیشن جدیدی رونمایی کرد که در دستگاه‌های اندرویدی جایگزین صفحه اصلی فیس‌بوک خواهد شد.

این اپلیکیشن جدید "Home" یا خانه نام داشته و به کاربران دستگاه‌های اندرویدی این امکان را می‌دهد تا سیستم عامل دستگاه خود را به طور کامل تغییر داده و آن را به دستگاهی تبدیل کنند که به ‌طور مستقیم محتویات فیس‌بوکی کاربر ازجمله تصویر دوستان، پیغام‌ها و غیره را نشان می‌دهد.


در این برنامه جدید هیچ خبری از اپلیکیشن‌های دیگر نیست و مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در مراسم رونمایی از این برنامه گفت: چرا ما باید در مرحله اول سراغ اپلیکیشن‌هایی برویم که به دردمان نمی‌خورد.

دویچه وله نیز در گزارشی در این خصوص نوشت که پس از مدت‌ها انتشار اخبار تأیید نشده در مورد موبایل فیس‌بوک، این شبکه اجتماعی سرانجام دستگاه مورد اشاره را معرفی کرد؛ دستگاهی ساخت کارخانه HTC، مبتنی بر اندروید و فیس‌بوک‌محور که کار "فیسبوک‌بازان" را بسیار راحت‌تر می‌کند.


این شبکه خبری در ادامه افزود: مدت‌ها سخن از تلفن همراه فیس‌بوک در میان بود.
دست‌اندرکاران این شبکه اجتماعی سرانجام روز پنجشنبه در کالیفرنیا به انتظار علاقه‌مندان پایان دادند.
فیس‌بوک پیش‌تر پیغام داده بود: «به دیدن خانه جدید ما روی اندروید بیایید.»


در ابتدا گمان می‌شد که فیس‌بوک موبایل ساخت خود را به بازار عرضه خواهد کرد.
رفته‌رفته اما روشن شد که موضوع بیش از خود دستگاه، بر سر سیستم عاملی فیس‌بوک‌محور است.
مارک زاکربرگ، بنیانگذار این شبکه اجتماعی، نیز از آغاز همواره تأکید کرده بود که فیس‌بوک علاقه‌ای به ورود به دنیای
فیس‌بوک پیش‌تر پیغام داده بود: «به دیدن خانه جدید ما روی اندروید بیایید.»
سخت‌افزار ندارد.


بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان روز پنجشنبه دستگاهی ساخت کارخانه "HTC" تایوان را معرفی کرد که سیستم عامل اندروید نصب‌شده روی آن مطابق با نیازهای کاربران فیس‌بوک تغییر داده شده است.

این تلفن همراه "Facebook First" نام دارد و فعلا در چهار رنگ سفید، آبی آسمانی، قرمز و سیاه به بازار عرضه شده است.


نصب اپلیکیشن جدید فیس‌بوک سیستم عامل اندروید را از شکل شناخته‌شده آن خارج می‌کند.
در صفحه اصلی سیستم عامل که "خانه" (Home) نامگذاری شده، خبری از اپلیکیشن‌ها نیست، بلکه دستگاه به‌طور مستقیم محتویات فیس‌بوکی کاربر - تصویر دوستان، استتوس‌ها، پیغام‌ها و ... - را نشان می‌دهد.

پایین صفحه نمایش تصویر کوچک و دایره‌شکلی از کاربر (یا تصویر دیگری به گزینش او) وجود دارد که شبیه دکمه "خانه" در سیستم عامل‌های دیگر عمل می‌کند.

اشاره انگشت بر روی این عکس، اپلیکیشن‌ها و پیغام‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
هر کاربر می‌تواند با توجه به نیازها و علایق خود، لایه‌ای از اپلیکیشن‌ها را تهیه کند تا هنگام اشاره به تصویر یادشده، اپلیکیشن‌های موردنظر او نمایش داده شوند.


تمام کارها در سیستم عامل فیس‌بوک‌محور با اشاره به صفحه نمایش یا کشیدن انگشت روی آن انجام می‌شود.
همه فعالیت‌ها هم نسبت به فیس‌بوک در جایگاه دوم قرار دارند؛ اگر کاربر در حال خواندن خبر باشد و پیغامی از دوست فیس‌بوکی خود دریافت کند، تصویر کوچک دوست یا دوستان در کنار صفحه نمایش داده می‌شود.
با اشاره به تصویر آنها می‌توان شروع به گفت‌وگو کرد، برای آنها پیغام نوشت یا با کشیدن انگشت به حضورشان روی صفحه نخست پایان داد.


در صفحه اصلی اندروید فیس‌بوک‌محور، برخلاف صفحه‌های اصلی تا کنونی، خبری از اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها نیست و کاربر مستقیما محتوای فیس‌بوکی را می‌بیند.


اپلیکیشن "خانه" را که از ۱۲ آوریل به صورت رسمی در فروشگاه‌های آنلاین اندروید قابل دانلود است، در حال حاضر تنها بر روی چند مدل محدود می‌توان نصب کرد.
به گفته دست‌اندرکاران فیس‌بوک، این برنامه هر ماه به روز می‌شود و علاوه بر دریافت ویژگی‌های جدید برای نصب روی دستگاه‌های دیگر هم مناسب‌سازی می‌شود. 
 
 
کد مطلب: 25690
نام شما
آدرس ايميل شما


rezahamidi
feedback
Iran, Islamic Republic of
عالی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام