کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستور احمدی‌نژاد برای ساماندهی VPNها

خبرگزاری ايسنا , 24 اسفند 1391 ساعت 11:53

ایتنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دستور ویژه رئیس‌جمهور برای ساماندهی وی‌پی‌ان‌ها در داخل کشور خبر داد.




دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره زمان اعلام فراخوان برای ثبت نام اشخاص حقیقی اعلام کرد: به زودی سایت برای ثبت این درخواست‌ها باز خواهد شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مهدی اخوان بهابادی اظهار کرد: مسئله ارائه VPN قانونی امری است که به ظرفیت شرکت ارتباطات زیرساخت برمی‌گردد چرا که این شرکت متولی ارائه خدمات VPN محسوب می‌شود.

رییس مرکز عالی فضای مجازی در عین حال یادآور شد: در حال حاضر این شرکت از نظر فنی با محدودیت‌هایی مواجه است و منتظریم با دسترسی به این توانمندی در آینده‌ای نزدیک، ثبت نام برای درخواست VPNهای حقیقی آغاز شود.

به گزارش ایسنا، پنجم اسفندماه امسال مهلت ثبت نام برای VPN برای اشخاص حقوقی به پایان رسید و قرار بر این است که پس از ثبت نام برای اشخاص حقیقی خدمات قانونی VPN به زودی ارائه شود تا در این قالب امکان فعالیت VPNهای غیر قانونی از بین برود.

با این وجود این روزها از منابع مختلف گفته می‌شود که پیش از ارائه VPNهای قانونی، VPN کشور قطع شده است.

تاکنون هیچ یک از مسئولان مرتبط در این زمینه اظهارنظری نکرده‌اند و خبرنگار ایسنا پیگیر این موضوع از مراجع مختلف است.
 
VPNها ساماندهی شوند
همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دستور ویژه رئیس‌جمهور برای ساماندهی وی‌پی‌ان‌ها در داخل کشور خبر داد.
محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود وی‌پی‌ان‌ها در شبکه اینترنت کشور مسدود شده‌اند گفت: همانطور که قبلا اعلام کرده بودیم هم‌اکنون وی‌پی‌ان‌ها در حال ساماندهی هستند. وی افزود: البته گستره سازمان‌هایی که در بحث وی پی‌ان دخیل هستند بسیار متعدد هستند و تنها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متولی این امر نیست.
 


کد مطلب: 25608

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/25608/دستور-احمدی-نژاد-ساماندهی-vpnها

ايتنا
  https://www.itna.ir