۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۷

افشای جاسوسی مدیران دانشگاه هاروارد از ایمیل رؤسای دانشکده‌ها

ایتنا- هاروارد، این دانشگاه معروف و معتبر، محل وقوع این حادثه بوده و روسای دانشگاه،‌ نگران افشای اطلاعات دانشجویان هستند.
افشای جاسوسی مدیران دانشگاه هاروارد از ایمیل رؤسای دانشکده‌ها



انتشار گزارشی افشاگرانه در مورد جاسوسی مدیران ارشد دانشگاه هاروارد از ایمیل رؤسای دانشکده‌های مختلف این دانشگاه خبرساز شده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از کامپیوترورلد، این مدیران که به حساب‌های کاربری ایمیل روسای دانشکده ها دسترسی داشته اند در مجموع ایمیل های شخصی ۱۶ رییس دانشکده این دانشگاه را مطالعه کرده‌اند. 


به دنبال افشای این اقدام غیرقانونی مدیریت ارشد دانشگاه هاروارد اطلاعیه‌ای صادر کرده و تلاش کرده جاسوسی ایمیلی خود را به نحوی توجیه کند. 

بر این اساس دسترسی به ایمیل روسای دانشکده ها به طور بسیار محدود صورت گرفته و هدف از این کار شناسایی فردی بوده که یک ایمیل محرمانه را در اختیار شخصی فاقد صلاحیت قرار داده است.

در این اطلاعیه ادعا شده محتوای ایمیل اهمیت چندانی نداشته، اما این واقعیت که کل محتوای آن کلمه به کلمه برای فرد دیگری فوروارد شده از نظر مدیران دانشگاه هاروارد نگران کننده است. در ادامه از اینکه اطلاعات شخصی دانشجویان هم در معرض افشا باشد اظهار نگرانی شده است.

در نهایت بر عدم مطالعه ایمیل های روسای دانشکده ها و همین طور عدم مشاهده فهرست تماس های آنها نیز تاکید شده است.

با توجه به اینکه دانشگاه هاروارد از مشهورترین و معتبرترین دانشگاه های آمریکا و جهان محسوب می شود این رسوایی می تواند به شهرت آن لطمه جدی وارد کند. این تخلف در پاییز سال گذشته رخ داده و مدیران ارشد دانشگاه هاروارد در تلاشند فرد یا افرادی که موجب نشت این خبر به رسانه‌ها شده‌اند را شناسایی کنند.
کد مطلب: 25596
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام