۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۰

هشدار آمریکا به چین: ما را هک نکنید

ایتنا- البته چین نیز ساکت ننشسته و آمریکا را به هک کردن شبکه‌های رایانه‌ای دولتی خود متهم کرده است.
هشدار آمریکا به چین: ما را هک نکنید




دولت اوباما روز گذشته از چین درخواست کرد تا اقداماتی را به منظور توقف هک گسترده شبکه‌های رایانه‌ای این کشور به عمل آورد.



به گزارش ایتنا از فارس به نقل از بوستون گلوب، کاخ سفید همچنین از چین خواسته تا برای وضع استانداردهایی در زمینه امنیت فضای سایبری با ایالات متحده وارد گفت‌وگو شود. 


در هفته های اخیر مقامات آمریکایی به طور مکرر دولت چین را به تلاش برای هک کردن شبکه های رایانه ای دولتی و تجاری این کشور متهم کرده اند. چین ضمن رد این ادعا به طور مقابل آمریکایی ها را به هک کردن شبکه های رایانه ای دولتی و تجاری خود متهم کرده است.

توماس دنیلن مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنرانی خود در روز دوشنبه به صراحت در این زمینه موضع گرفت و اظهار داشت: صاحبان مشاغل تجاری در آمریکا جداً نگرانند که اطلاعات محرمانه آنها به دنبال حملات پیچیده و هدفمند سرقت شود و و حملات بی سابقه ای که از چین نشات می گیرد برای آنها دردسر ایجاد کند.

وی از دولت چین خواسته است که در این زمینه سه مساله را بپذیرد. یکی ضرورت و اهمیت مشکل، دیگری تعهد به مقابله با هکرهای فعال در چین و دیگری توافق برای گفت‌وگو به منظور ایجاد هنجارهای قابل قبول رفتاری در حوزه سایبری.

برخی کارشناسان مستقل معتقدند تبدیل چین به یک ابرقدرت نوظهور اقتصادی و سیاسی و نگرانی آمریکا از این مساله باعث شده تا کاخ سفید در پی ایجاد چالش های مصنوعی و ساختگی به منظور جلوگیری از تداوم پیشرفت چین باشد و وارد آوردن اتهامات سایبری آمریکا به چین هم در همین راستا ارزیابی می شود.
کد مطلب: 25575
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام