۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۰

مینی تبلتهای مبتنی بر ویندوز ۸ می آیند، نت بوک‌ها باز می گردند؟

ایتنا- زمان انتشار ویندوز 7، مایکروسافت به دلیل پیش افتادن از فروش لینوکس، قیمت‌هایش را پایین آورده بود و اکنون این اقدام مایکروسافت می‌تواند دلیلی برای خنثی کردن فروش سیستم‌های اندرویدی باشد.
مینی تبلتهای مبتنی بر ویندوز ۸ می آیند، نت بوک‌ها باز می گردند؟



وال استریت ژورنال گزارش داد اوایل این هفته مایکروسافت، ویندوز ۸ همراه با آفیس خود را به شرکای سازنده، با تخفیف قابل توجهی (قیمت هر نسخه ۳۰ دلار ) به جای ۱۲۰ دلار ویندوز ۸ ارایه می دهد.



البته من نمی گویم که مایکروسافت آتش به مال خود زده است چرا که اعتقاد دارم فروش 8/Windows RT برای نسخه خانگی آن بوده است. 

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، وال استریت ژورنال به نقل از فردی که نامش ذکر نشده نوشت: مایکروسافت ۳۰ دلار در ازای هر نسخه برای کاربرانش برای استفاده در رایانه های شخصی و تبلت‌ها (با صفحه نمایش در اندازه های مختلف) در نظر گرفته است.

اما می‌توان اینطور قلمداد کرد که ۳۰ دلار تنها برای مینی تبلت‌هایی با صفحه نمایش کوچکتر از ۱۰.۸ اینچ است که انتظار می رود تا پایان امسال به دست کاربران برسد.

اگر ۳۰ دلار فقط برای صفحه نمایش کوچکتر باشد، در مورد مایکروسافت اذعان این واقعیت اجتناب ناپذیر است که تمایل دارد دستگاه هایی با صفحه نمایش کوچک‌تر از رایانه های شخصی با صفحه نمایش بزرگ‌تر، ارزان‌تر باشد. 

گفتنی است در ویندوز قبلی که مایکروسافت مجبور شد ۱۲۰ دلار برای هر نسخه تعیین کند,قیمت می توانست تا ۲۰۰ و ۳۰۰ دلار نیز تعیین شود اما امروز در مورد عصر به اصطلاح بعد از پی سی منطقی نیست.

در ویندوز ۷، مایکروسافت قیمتهایش را برای هر نسخه کاهش داد که دلیلش این بود که در آن زمان جلوی پیش افتادن لینوکس را بگیرد. به موازات آن این اقدام مایکروسافت نیز در شکستن قیمت OEM ها در ویندوز ۸ و مینی تبلت‌ها را می توان با هدف خنثی کردن سیستم های آندرویدی تعبیر کرد.

به احتمال دیگر، همانطور که Paul Thurrott در SuperSite اقرار کرد که ۳۰ دلاری که در مورد آن صحبت شد به نقل از وال استریت ژورنال,ممکن است قیمت پیشنهادی مایکروسافت برای مینی تبلت‌هایی باشد که برای ویندوز RT ساخته شده است (و نه۸) به همراه آفیس ۲۰۱۳ RT.

کمتر و کمتر شدن OEM ها، علاقه مندان به ویندوز RT را بیشتر می کند و ممکن است افرادی با درآمد پایین تر به فکر استفاده از ویندوز RT بیفتند. 

صرف نظر از اینکه چگونه قیمت ویندوزOEM ۸ مایکروسافت تغییر می‌کند، بسیار هیجان زده هستم که ببینم ویندوز۸ مینی تبلت‌ها چه شکلی هستند. آیا OEMها باز هم سیر نزولی خواهند داشت؟ 

آیا از نت بوک‌های لمسی کمی ارزان‌تر خواهند بود؟ ؟ یا این مینی ویندوز ۸ تبلت در حدود ۵۰۰ دلار و یا به عبارت دیگر، در حدود همان قیمت RT مایکروسافت خواهد بود؟ (و امیدوارم از لحاظ کیفیت دستگاه نیز شبیه RT باشد)؟ 

فراموش نکنید که فروش نت بوک بود که ویندوز مایکروسافت را سرپا نگه داشت. حتی تقاضای کامپیوتر های شخصی نیز کمتر شده است.. در حالی که مایکروسافت بدون شک ترجیح می دهد سازندگان PC را مجبور کند تا آنجا که بازار اجازه می دهد , یک نسخه از ویندوز را بفروشند. فروش یک دستگاه ویندوز ۸ در واقع فروش یک نسخه از ویندوز۸ است.
کد مطلب: 25574
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام