۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۷

آمریکا از چین خواست دست از هک کردن بردارد

ایتنا - دفتر "باراک اوباما"(Barak Obama) رئیس جمهور آمریکا روز گذشته بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن از چین خواسته شده بود به هک کردن شبکه‌های رایانه‌ای دولتی و غیردولتی آمریکا پایان دهد.
آمریکا از چین خواست دست از هک کردن بردارد


دفتر "باراک اوباما"(Barak Obama) رئیس جمهور آمریکا روز گذشته بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن از چین خواسته شده بود به هک کردن شبکه‌های رایانه‌ای دولتی و غیردولتی آمریکا پایان دهد. 


به گزارش ایتنا، این درخواست درحالی منتشر شد که "توماس ای. دونیلون"(Thomas E. Donilon) مشاور ارشد امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا طی سخنرانی خود اظهار کرد کاخ سفید برای نخستین بار به صورت مستقیم در مقابل هک شدن شبکه‌های رایانه‌ای خود عکس‌العمل نشان می‌دهد که البته باید توجه داشت بیشتر این حملات از جانب "جمعیت ارتش آزادی‌خواه چین" ترتیب داده شده است. 

دونیلون در این باره گفت: «شرکت‌های تجاری آمریکایی این روزها از نگرانی‌های جدی خود در مورد حملات سایبری صحبت می‌کنند که طی آن اطلاعات حساس تجاری آن‌ها به سرقت می‌رود و حملات تروریستی امنیتی از جانب چینی‌ها آنها را دچار مشکلات عدیده کرده است.»

او همچنین توضیح داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا یک بانک فعال در کره شمالی را که در زمینه نقل و انتقالات خارجی فعالیت می‌کند تحریم خواهد کرد تا از این طریق بر دولت کره شمالی فشار بیشتری وارد کند که دست از تحریم فضای آزاد اطلاعاتی بردارد. 

دونیلون در ادامه خاطرنشان کرد: «ما سه چیز از دولت پکن می‌خواهیم: شناخت عمومی از مشکلات اضطراری پیش آمده، تعهد به جلوگیری از فعالیت هکرهای مستقر در چین و ایجاد توافقنامه‌ای برای انجام مذاکرات بیشتر در زمینه تعیین استاندارد و هنجارهای قابل قبول در فضای مجازی». 
 
 
کد مطلب: 25572
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام