۸
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۷

ایرانیان چگونه به اینترنت وصل می‌شوند؟

ایتنا- در ایران، هنوز هم کاربرانی هستند که از Dial up برای ورود به دنیای مجازی استفاده می‌کنند و البته عده آنها کم هم نیست.
ایرانیان چگونه به اینترنت وصل می‌شوند؟


طبق جدیدترین آمارهای ارائه شده ضریب نفوذ اینترنت کشور به حدود ۶۰ درصد رسیده و در این میان محبوب‌ترین شیوه کاربران برای اتصال به دنیای مجازی اینترنت موبایل است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طی ۶ ماه اول سال جاری ۳۶.۴۶ درصد بالغ بر ۲۷ میلیون و۵۰۰ هزار نفر از طریق گوشی‌های تلفن همراه خود (GPRS) از اینترنت استفاده کرده‌اند.

اما پس از GPRS، دایال آپ دومین شیوه مورد علاقه کاربران برای اتصال به دنیای مجازی بوده است و در شرایطی که دائم از گسترش دسترسی مردم به ADSL گفته می‌شود همچنان Dial up دومین شیوه دسترسی کاربران به شمار می‌رود و حدود هفت میلیون نفر از این شیوه استفاده کرده‌اند.

اما بنا برآمارهای ارائه شده برروی سایت مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) طی شش ماهه اول امسال اتصال از طریق فیبرنوری سومین شیوه محبوب اتصال به دنیای مجازی بوده و ۸.۰۷ درصد از کاربران که بالغ بر شش میلیون نفر می‌شود از این طریق وارد اینترنت شده‌اند.

در این میان تنها ۴.۶۵ درصد از دسترسی‌ها از طریق ADSL (اینترنت پرسرعت) بوده است و تنها حدود ۳.۵ میلیون کاربر این شیوه را امتحان کرده‌اند. اما طبق این آمارها کمترین میزان اتصال از طریق وایمکس بوده و تنها ۱.۱۵ درصد از جمعیت یعنی حدود ۹۰۰هزار نفر از این شیوه بهره گرفته‌اند. 

در سال ۹۰، ۱۸.۸۵ درصد اتصالات از طریق GPRS، ۹.۱۷ درصد از طریق Dial up ، ۸.۰۷ درصد از طریق فیبرنوری، ۵.۹۹ درصد با ADSL و ۱.۱۵ درصد از طریق وایمکس به اینترنت دسترسی داشته‌اند و ضریب نفوذ اینترنت کشور ۴۳.۲۳ درصد بوده است.

در این میان نکته جالب اینکه طی سال ۹۰ و شش ماه اول سال ۹۱ میزان اتصال از طریق شیوه‌هایی مانند Dial up یا وایمکس و فیبرنوری هیچ تغییر نکرده و بیش از همه GPRS است که میزان دسترسی را درسال ۹۱ افزایش داده است چرا که میزان بهره‌گیری از این روش در سال ۹۱ تقریبا دو برابر شده است.

نکته آخر آنکه درصد استفاده از ADSL در شش ماه اول سال جاری نسبت به سال قبل حدود ۱.۵ درصد کاهش داشته است. 
کد مطلب: 25541
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
ایرانیان چگونه به اینترنت وصل میشوند؟ خب با بدبختی
feedback
این شبیه نظرسنجی همین سایت نیست؟
الان چند ماهه ما دایم این رومی بینیم
feedback
Germany
اینترنت؟ اینترنت نداریم ما! شما یک عدد اینترنت به ما نشان بده!
feedback
شاید بهتر بود می پرسدی ایرانیان با چه قدرت و ترفندی می توانند به اینترنت وصل بشن
یا شایدم اگر می پرسیدی ایرانیان چگونه به اینترنت وصل نمی شن بهتر بود
محمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود می نوشتی:
آیا ایرانیان اصلا میتوانند به اینترنت وصل شود؟
تازه اگه وصل شدن چند تا سایت میتونن باز کنن چون دیگه نباید گفت چند تا سایت فیلتره، باید بگی چند تا سایت بازه !!!
feedback
نکته جالب این مطلب این بود که نوشتید یا نوشتند "شیوه مورد علاقه کاربران"!!! باید پرسید چه کسی علاقمند است وقت و اعصاب خود را بیهوده و بی جهت درگیر راههای اتصال تاریخ مصرف گذشته و بی کیفیتی مانند dial up و gprs و... کند، مگر از سر ناچاری؟؟؟!!!
امید
feedback
شیوه مورد علاقه؟؟ خجالت نمیکشید؟؟

GPRS با پینگ بالا و سرعت پایین مورد علاقه شماست یا دایل آپ ؟ فقط یکم حیا کنید.
مرتضی
feedback
وقتیکه جای اجبار و مجبور بودن و یا نداشتن یک انتخاب خوب و یا انتخاب میان بد و بدتر رو با محبوبترین شیوه و یا شیوه مورد علاقه عوض میکنند امکان این هم وجود داره که ضریب نفوذ اینترنت منفی ۶۰ درصدی رو با ضریب نفوذ ۶۰ درصدی عوض بکنند. اینطور مواقع روی یه سری مسائل یه خرده فکر بشه بد نیست راستش فکر نمیکنم اگر شرایط واگذاری اینترنت پرسرعت مثل کشورهای دیگه خوب باشه کاربری بیاد بره از دیال آپ استفاده بکنه این قضیه باورش سخته.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام