۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۳

رشد شگفت‌آور دانشجویان علوم رایانه در آمریکا

ایتنا- البته در این رقم رشد «خیره کننده» دانشجویان، زنان سهم چندانی ندارند و در سال تحصیلی گذشته این رقم از 11 درصد به 6درصد تنزل یافته است.
رشد شگفت‌آور دانشجویان علوم رایانه در آمریکا


برآوردهای یک موسسه پژوهشی نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی تعداد کسانی که در آمریکا برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با علوم رایانه ثبت نام کرده‌اند، افزایش خیره کننده‌ای داشته است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت itworld، برآورد‌های صورت گرفته توسط انجمن پژوهش‌های رایانه‌ای (CRA) نشان می‌دهد تعداد کسانی که در سال تحصیلی ۱۲- ۲۰۱۱ در آمریکا در رشته‌های مرتبط با علوم رایانه ثبت نام کرده‌اند در مقایسه با سال قبل از آن ۳۰ درصد افزایش داشته است. سی آر‌ ای این افزایش را خیره کننده توصیف کرده است. 

این انجمن در پیمایش خود همچنین دریافته در سال تحصیلی گذشته مدارس نیز شاهد افزایش ۲۳ درصدی دانش آموزانی بوده‌اند که در رشته علوم رایانه ثبت نام کرده‌اند. 

تحلیلگران انجمن پژوهش‌های رایانه‌ای در تفسیر این یافته‌ها گفته‌اند دانش آموزان و دانشجویان از اهمیت علوم رایانه آگاهند و در عین حال می‌دانند تحصیل در این رشته‌ها شغل پردرآمدتری برای آن‌ها فراهم خواهد کرد. 

بر اساس این گزارش، در حال حاضر هر موسسه دانشگاهی در آمریکا سالانه به طور متوسط ۳۰۰ دانشجوی جدید را در رشته‌های مرتبط با رایانه ثبت نام می‌کند. 

این رقم در اواخر دهه ۱۹۹۰ حدود ۴۰۰ دانشجو بود، اما بعد از وقوع پدیده حباب دات کام و ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های اینترنتی این تعداد به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت. 

یکی دیگر از موارد قابل توجه در گزارش‌های مربوط به تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های رایانه این است که زنان سهم اندکی در این میان دارند. 

انجمن پژوهش‌های رایانه‌ای در گزارش جدید خود دریافته است که از میان کسانی که در سال تحصیلی گذشته در آمریکا از رشته رایانه فارغ التحصیل شده‌اند، ۹. ۱۲ درصد زن بوده‌اند که این رقم در سال قبل از آن ۷. ۱۱ درصد بوده است. نسبت زنانی که به طور خاص از رشته مهندسی رایانه فارغ التحصیل شده‌اند، از ۱۱ درصد به ۶. ۱۰ درصد کاهش یافته است.
کد مطلب: 25536
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر
feedback
توی اونجا ملت از فکر و استعدادشون برای پیشرفت استفاده میکنن بعد ما اینجا باید زور بزنیم و از فکرمون واسه دور زدن محدودیت ها استفاده کنیم آخرشم تازه می رسیم به صفر!!!
دوباره روز از نو روزی از نو :D
feedback
بچه ها ما خیلی بدبختیم نه؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام