۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۷

صد هزار دلار جایزه برای شناسایی حفره‌های خطرناک کروم

ایتنا- آسیب‌های شناسایی شده به شدت مخرب بوده‌اند و حتی به سیستم عامل ویندوزی که از کروم استفاده می‌کرده نیز خسارت وارد کرده‌اند.
صد هزار دلار جایزه برای شناسایی حفره‌های خطرناک کروم



محققان امنیتی در موسسه MWR Labs به علت شناسایی برخی حفره‌های امنیتی خطرناک در مرورگر کروم شرکت گوگل صد هزار دلار جایزه گرفته‌اند.



به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سی نت، این شرکت که در ونکوور کانادا فعال است می گوید آسیب پذیری های شناسایی شده تا بدان حد خطرناک بوده که به سیستم عامل ویندوز هم آسیب وارد کرده و به مهاجمان امکان می دادند از راه دور کنترل رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز ۷ را در اختیار بگیرند. 


برای سوءاستفاده از این حفره تنها کافیست کاربران مرورگر کروم به یک صفحه وب آلوده مراجعه کنند تا کدهای مخرب به رایانه های آنها منتقل شود. تغییر تنظیمات سیستم های عامل و مرورگرها بدون کسب اجازه و اطلاع کاربر از جمله نتایج آلودگی به این آسیب پذیری بوده است. 


به دنبال شناسایی این مشکل در مرورگر کروم گوگل، این شرکت جایزه ای ۱۰۰ هزار دلاری به شرکت یابنده آن اختصاص داده است. گوگل تاکنون بارها به دنبال شناسایی مشکلاتی خطرناک در مرورگرهای خود جوایز نقدی چند هزار دلاری را به کاربران اختصاص داده است.
کد مطلب: 25530
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام