۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۱

کاربران جهانی امسال 22 میلیارد دلار نرم‌افزار امنیتی می‌خرند

ایتنا - کاربران جهانی امسال برای شناسایی و مقابله با بدافزارها 5/1 میلیارد ساعت و 22 میلیارد دلار صرف خواهند کرد تا از این طریق بتوانند اثرات ناشی از حملات بدافزارها را از بین ببرند.
کاربران جهانی امسال 22 میلیارد دلار نرم‌افزار امنیتی می‌خرند


بر اساس نتایج مطالعه جدید، کاربران جهانی تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی برای مقابله با بدافزارها و برنامه‌های مخرب اینترنتی ۲۲ میلیارد دلار هزینه می‌کنند و در مقابل شرکت‌ها و سازمان‌ها برای آنکه خود را در مقابل ابزارها و نرم‌افزارهای مخرب ایمن کنند ۱۱۴ میلیارد دلار می‌پردازند. 


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، بر اساس مطالعه جدیدی که مرکز تحقیقاتی IDC انجام داده است، از سه کاربر معمولی که در سراسر جهان وجود دارد یک نفر در خطر حملات بدافزارها به نرم‌افزارهای مایکروسافت قرار دارد و این در حالی است که از هر ۱۰ کارمندی که در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف فعالیت می‌کنند، ۳ نفر در معرض حملات اینترنتی به محصولات مایکروسافت قرار دارند. 

بدافزارها یا همان نرم‌افزارهای مخرب با هدف تخریب اطلاعات حمله می‌کنند و در برخی مواقع شبکه رایانه‌ها یا یک رایانه را از کار می‌اندازند. 

شعبه مایکروسافت در هند در بیانیه‌ای توضیح داده است: «کاربران جهانی امسال برای شناسایی و مقابله با بدافزارها ۵/۱ میلیارد ساعت و ۲۲ میلیارد دلار صرف خواهند کرد تا از این طریق بتوانند اثرات ناشی از حملات بدافزارها را از بین ببرند. این در حالی است که شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان با صرف ۱۱۴ میلیارد دلار می‌کوشند این اثرات مخرب حملات سایبری را از بین ببرند.»

مطالعه حاضر برای دریافت نتایج یاد شده توسط شرکت تحقیقاتی IDC‌ در ۱۰ کشور جهان روی ۱۱۰۴ کاربر معمولی، ۹۷۳ کاربر تجاری و ۲۶۸ مدیر IT و اطلاعاتی در سازمان‌ها انجام شد. 

این بررسی نشان داد ۳۲ درصد رایانه‌های شخصی بدون فعال کردن سیستم امنیتی سیستم‌های عامل مورد استفاده قرار می‌گیرند و ۱۲ درصد کاربران ابزارهای امنیتی پایه راهم مورد استفاده قرار نمی‌دهند. 
 
 
کد مطلب: 25514
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام