۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۱
معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در گفت و گو با فناوران:

حاشیه‌ها نباشد، الکامپ جهانی می‌شود

ایتنا- معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: دور شدن الکامپ از حاشیه‌ها، می‌تواند نام این نمایشگاه را به برندی جهانی تبدیل کند.
حاشیه‌ها نباشد، الکامپ جهانی می‌شود


به گزارش ایتنا از فناوران، محمدجواد قنبری در مورد انتخاب مجری نمایشگاه گفت: بهترین حالت در انتخاب مجری این است که مجوز برگزاری نمایشگاه برای کسی صادر شود که کمترین مسایل حاشیه‌ای را به دنبال داشته باشد. 


وی افزود: نمایشگاه صنعت نفت ایران به نمایشگاهی بزرگ و جهانی بدل شده است و علت آن مشارکت همه صاحب‌نظران و متخصصان و مسئولان در امر برپایی نمایشگاه است. برای مثال وزارت نفت در موضوع انتخاب مجری و چگونگی بهتر برگزار شدن نمایشگاه با حساسیت مشارکت می‌کند و در نمایشگاه الکامپ نیز باید چنین اتفاقی بیفتد. 

قنبری گفت: حواشی الکامپ این نمایشگاه را دچار مشکل می‌کند. برگزاری ضعیف نمایشگاه می‌تواند به صنعت فناوری اطلاعات کشور آسیب بزند و این آسیب، سبب افت و رکود در بازار خواهد بود. 

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با اشاره به اینکه این نهاد در انتخاب مجری تنها یک رای دارد افزود: ما معتقدیم شرکت سهامی نمایشگا‌ها به دلیل ارتباط مستمر با مجریان و امکان نظارت و ارزیابی آنها، باید نقش تعیین‌کننده‌تری در انتخاب مجری داشته باشد و رای این شرکت اولی‌تر از سایر آرا باشد.
قنبری گفت: در عرصه فناوری اطلاعات نمی‌توانیم امروز با کشورهای پیشرفته رقابت کرده و در اروپا نمایشگاه موفقی برگزار کنیم. اما می‌توان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بی‌شمار این صنعت در داخل از کشور بهره برد و با مشارکت همه متخصصان و دانشمندان این حوزه الکامپ را تبدیل به برندی معتبر و موفق در میان نمایشگاه‌های دنیا کرد.
وی گفت: مسلم آن است که الکامپ می‌تواند بسیار بهتر از این برگزار شود. 

حمیدرضا آملی مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌های‌ بین‌المللی ایران نیز در مورد مجری نمایشگاه الکامپ گفت: از نظر ما بهترین مجری الکامپ مجموعه‌ای است که بتواند بیشترین ظرفیت آن گروه کالایی را به نمایشگاه بیاورد. به این معنی که وقتی پرچم الکامپ بالا می‌رود، تمام ظرفیت‌های موجود کشور حوزه فناوری اطلاعات در نمایشگاه حضور داشته باشند.
وی افزود: شرکت نمایشگاه‌ها، با مجریان هر روز در ارتباط است و به ارزیابی آنان می‌پردازند. این ارزیابی نیز شامل طیف وسیعی از موارد است. برای مثال مجریان باید استانداردهای اتحادیه نمایشگاه‌های بین‌المللی را رعایت کنند. با مشارکت کنندگان تعامل خوبی داشته باشد. همچنین روابط مالی شفافی داشته و خدماتی را که متعهد شده ارایه بدهد.
آملی افزود: این ارتباط سبب می‌شود شرکت سهامی نمایشگاه‌ها بتواند بهترین مجری را برای نمایشگاه‌ها در نظر بگیرد و سازمان توسعه تجارت باید به این موضوع در انتخاب مجری توجه کند. 

مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌های‌ بین‌المللی ایران گفت: کشور ما در حوزه فناوری اطلاعات پیشرفت زیادی داشته و همچنان پتانسیل‌های زیادی نیز وجود دارد. بنابراین انتظار از نمایشگاه الکامپ بسیار زیادی است. وی افزود: مجری نمایشگاه الکامپ باید با نگاهی ملی انتخاب شده و بتواند تمام اهالی این حوزه را به نمایشگاه بیاورد. نمایشگاهی مانند الکامپ باید در فضایی بیش از ۲۰ هزار متر مربع برگزار شود.
کد مطلب: 25500
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام