۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۹

دوربین های ترافیکی مسکو آلوده به بدافزار شدند/ کسپرسکی کجاست؟

ایتنا- ماجرا از آن‌جا شروع شد که این‌ماه از 100میلیون روبل جریمه ماهانه رانندگان خبری نبود و سیستم در جریمه یابی دچار مشکل شده است.
دوربین های ترافیکی مسکو آلوده به بدافزار شدند/ کسپرسکی کجاست؟



شبکه مانیتورینگ پلیس و از جمله دوربین‌های کنترل ترافیک و جریمه نویس مسکو به بدافزاری ناشناخته آلوده شده‌اند.


ایزوستیا گزارش داد اداره ترافیک وابسته به پلیس مسکو گفته بوسیله بدافزار ناشناسی مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، بدافزار ظاهرا توانسته سیستم کنترل بزرگراه‌ها با دوربین Arrow-ST System را تحت تاثیر قرار دهد. این سیستم با دوربینهای پیشرفته کار مانیتورینگ و کنترل جاده های اصلی ورودی به پایتخت را انجام می دهد.

همچنین کار پاک کردن سیستم و برپایی مجدد آن نیز گرفتار سیستم اداری از نوع روسی شده و کمپانی طرف قرارداد یعنی intechGeoTrans تحت فشار شدید در این رابطه قرار گرفته است.

دوربین‌های مسکو به طور متوسط ماهانه ۱۰۰ میلیون روبل جریمه معادل ۳.۲ میلیون قبض جریمه برای رانندگان متخلف پایتخت صادر می کنند اما شبکه از آنجایی که در دو هفته اخیر چنین پولی را به جیب پلیس نریخته مورد سوء ظن واقع شد. 


برخی گزارشات محلی نیز تایید کرد که از اوایل فوریه سیستم دچار مشکل در جریمه یابی شده است. (خوش به حال رانندگان مسکو)

این موضوع دردسرهای سیاسی نیز در مسکو برانگیخته است.

برخی سیاسیون کمپانی intechGeoTrans را مسبب وضع موجود می دانند و آنرا تقبیح کرده اند که چرا نتوانسته مشکل را حل کند اما کمپانی نیز گفته کیت مانیتورینگ را از SK Region ناقص تحویل گرفته است و مشکلات اخیر را به ارث برده است.

برخی می گویند مشکل آلوده شدن به بدافزار مشکل دوم موجود در اداره ترافیک است و ۱۴۴ دوربین تحت این شبکه از قبل مشکل داشته اند که موضوع بدافزار آنرا حاد کرده است.

تحقیقات مستقل بر روی ۱۳ دوربین نشان می دهد ، هیچ کدام به برق وصل نبوده و برخی نیز لنزهای خراب داشته و روی آنها زنگار گرفته بوده است که عملا بلا استفاده شده اند.

بازرسان روی هارد دیسک متصل به دوربین ها نیز بدافزاری پیدا کردند که این بدافزار مانع از ارسال تصاویر به مرکز می شده است و این موضوع نشان می دهد تمیز کردن هارد کامپیوترهای شبکه توسط intechGeoTrans نیز خالی از اشکال نبوده و در واقع نتوانسته اند بدافزار را پاک کنند و بعد، این مشکل نیز به کسپرسکی برای بررسی بیشتر بعنوان طرف قرارداد ارجاع داده شده است.اداره تحقیقات کسپرسکی نیز بعد از ارجاع مجدد، تصمیم گرفته تا هارد دیسک را از کامپیوتر خارج کرده و برای شناسایی بدافزار روی آن تحقیقات مستقلی را انجام دهد. ظاهرا در بار اول ضد ویروس کسپرسکی نتوانسته بدافزار را از بین ببرد.

ایزوستیا می نویسد دلیل ورود بدافزار به دوربینها، آلوده شدن سیستم ها و شبکه پلیس مسکو است.

ترجمه از روسی به انگلیسی در این لینک قابل مشاهده است.
کد مطلب: 25436
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
ترجمه از روسی به انگلیسی در این لینک قابل مشاهده است.

کدوم لینک؟
ایتنا جان لااقل وقتی خبری رو کپی پیست می کنه کمی بیشتر حواست رو جمع کن دیکه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام