۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۲

وحشت گوگل از کودتای سامسونگ

ایتنا – گوگل از این که مبادا سامسونگ سهم بیشتری از سود تبلیغات بر ابزار همراه را از این شرکت آمریکایی مطالبه کند، در هراس است.
وحشت گوگل از کودتای سامسونگ


گوگل از این که بالاخره روزی سامسونگ علیه این شرکت آمریکایی کودتا کند و قواعد بازی را به هم بزند، نگران است.


به گزارش ایتنا، سایت خبری aitnews به نقل از وال استریت ژورنال نوشت: گوگل از انقلاب سامسونگ علیه خود نگران است، انقلابی که ممکن است هر لحظه به وقوع بپیوندد.

در سال‌های اخیر با توجه به استقبال کاربران از ابزار همراه اعم از موبایل و تبلت، تبلیغات بر بستر این دستگاه‌های الکترونیکی به تجارتی پرسود و رو به رشد تبدیل شده است ولی با این حال گوگل هنوز یکه‌تاز این عرصه است.

در این گزارش به نقل از یکی از مقامات شرکت گوگل که نام وی اعلام نشده آمده است: گوگل کمی بیش از ۱۰ درصد سودی را که از تبلیغات موبایلی به دست می‌آورد به سامسونگ می‌دهد ولی به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ که در حال حاضر تقریباً نیمی از دستگاه‌های مبتنی بر آندروید را در جهان تولید می‌کند، از این رقم ناخشنود است.

در واقع غول آمریکایی از این که مبادا این شرکت کره جنوبی سهم بیشتری از سود تبلیغات بر ابزار همراه را از وی مطالبه کند، در هراس است.

سال گذشته گوگل شرکت موتورولا موبیلیتی را خرید.

برخی تحلیلگران این اقدام گوگل را گامی احتیاطی در راستای جلوگیری از کودتای تولیدکنندگان تلفن همراه علیه گوگل به شمار آورده‌اند.

از سوی دیگر در حال حاضر سامسونگ با همکاری اینتل، لینوکس و موسسه غیرانتفاعی لیمو مشغول توسعه سیستم عامل منبع‌باز تایزن (Tizen) ویژه دستگاه‌های هوشمند است. 

انتظار می‌رود در ماه ژوئیه یا اوت، تلفن‌های همراهی که با این سیستم عامل کار می‌کند، رونمایی شود.
 
 
کد مطلب: 25421
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
فعلا که انگار سامسونگ ایران رو قرق کرده
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام