۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۷

اتحادیه اروپا مایکروسافت را جریمه می‌کند

ایتنا- شاید حق با اتحادیه اروپا باشد! مایکروسافت با نصب اجباری IE بر روی ویندوز شما، تصمیم‌هایش را برای وبگردی شما گرفته است!
اتحادیه اروپا مایکروسافت را جریمه می‌کند


گزارش برخی منابع نا‌شناس حاکی از این است که قانونگذاران اتحادیه اروپا تصمیم گرفته‌اند شرکت مایکروسافت را به خاطر اینکه حق انتخاب مرورگر اینترنتی را از کاربران سیستم عامل خود سلب کرده است، جریمه کنند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت computerworld، خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع مطلع گزارش داده است که اتحادیه اروپا قصد دارد تا قبل از پایان ماه مارس سال جاری مایکروسافت را جریمه کند.


این جریمه به خاطر پرونده‌ای است که بیش از یک دهه قبل علیه مایکروسافت مطرح شده بود. کمیته ضدانحصار اتحادیه اروپا از چند سال پیش مایکروسافت را متهم کرده بود که با تحمیل مرورگر اینترنت اکسپلورر حق انتخاب سایر مرورگرهای اینترنتی را از کاربران سیستم عامل خود سلب کرده است.


مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ در واکنش به این اتهام با طرح تحقیق و تفحص اتحادیه اروپا موافقت کرد و با این کار جریمه‌ای را که معادل ۱۰ درصد درآمد جهانی این شرکت بود، از خود دور کرد.

مایکروسافت در آن زمان متعهد شده بود به کاربران سیستم عامل خود حق انتخاب بیشتری در این زمینه بدهد اما در ماه ژوئیه سال گذشته اتحادیه اروپا دوباره مایکرسافت را متهم کرد که به وعده خود عمل نکرده است.

مایکروسافت نیز در واکنش به این اتهام معذرت خواهی کرد و تقصیر را به گردن برخی مشکلات فنی انداخت که در جریان طراحی و عرضه سرویس پک ۱ ویندوز ۷ پیش آمده بود.

اتحادیه اروپا در اکتبر سال گذشته میلادی نیز رسماً علیه مایکروسافت اقامه دعوا کرد و جوآکین آلمونیا، یکی از مقامات عالی رتبه کمیته ضدانحصار اتحادیه اروپا این شرکت را به پرداخت جریمه تهدید کرد.

هنوز از میزان دقیق جریمه مورد نظر اتحادیه اروپا خبری نیست و مقامات این اتحادیه و مدیران مایکروسافت نیز به صورت رسمی در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند.
کد مطلب: 25420
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام