۰
plusresetminus
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۰۰

گروهک بزرگ جاسوسی سایبری شناسایی شد

ایتنا - کارشناسان امنیتی از شناسایی یک گروهک سایبری جاسوسی خبر داده‌اند که تاکنون 59 رایانه از جمله سیستم‌های داخلی دولت آمریکا، سازمان‌های تحقیقاتی، گروه‌های فکری و شرکت‌های خصوصی را ظرف 10 روز در 23 کشور جهان محاصره کرده‌اند.
گروهک بزرگ جاسوسی سایبری شناسایی شد


کارشناسان امنیتی از شناسایی یک گروهک سایبری جاسوسی خبر داده‌اند که تاکنون ۵۹ رایانه از جمله سیستم‌های داخلی دولت آمریکا، سازمان‌های تحقیقاتی، گروه‌های فکری و شرکت‌های خصوصی را ظرف ۱۰ روز در ۲۳ کشور جهان محاصره کرده‌اند. 


به گزارش ایتنا، حملات این گروهک توسط محققان مرکز امنیتی Kaspersky Lab و همچنین "آزمایشگاه رمزنگاری و امنیت سیستم"(CrySyS) وابسته به دانشگاه اقتصاد و فناوری بوداپست شناسایی و تحلیل شده است. 

این گروهک سایبری که با نام MiniDuke فعالیت می‌کند، از پست‌های الکترونیکی هدفمند برای انجام حملات خود استفاده می‌کند و نوعی تکنیک را برای فعالیت‌های خود به کار می‌برد که "نیزه کلاهبرداری" نام دارد و طی آن فایل‌های آلوده مبتنی بر فرمت PDF به همراه نسخه تقلبی وصله امنیتی مخصوص Adobe Reader ۹، ۱۰ و ۱۱ که به تازگی انجام شده است، به دست کاربران می‌رسد. 

نخستین نشانه‌ها از این حمله اوایل ماه جاری میلادی شناسایی شد و کارشناسان امنیتی مرکز FireEye اعلام کردند که برنامه Adobe Reader دچار نقص امنیتی است.

پس از این جریان شرکت Adobe در تاریخ ۲۰ فوریه نرم‌افزارهای خود را وصله کرد. 
 
کد مطلب: 25413
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام