۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۷

96 درصد مردم جهان صاحب تلفن‌همراه هستند

ایتنا - پایان سال ۲۰۱۳ میلادی ضریب نفوذ تلفن‌همراه در جهان ۹۶ درصد خواهد بود که در این میان ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشورهای توسعه یافته ۱۲۸ درصد و در کشورهای در حال توسعه ۸۹ درصد است.
96 درصد مردم جهان صاحب تلفن‌همراه هستند


سازمان مخابرات جهانی(ITU) با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد که به‌زودی تعداد تلفن‌های همراه فعال از تعداد ساکنان روی کره زمین هم بیشتر خواهد شد. 


به گزارش ایتنا، این سازمان پیش‌بینی کرده است که ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی تعداد مشترکان تلفن‌همراه در سراسر جهان ۷ میلیارد نفر خواهد بود که بیش از نیمی از آنها ساکن منطقه آسیا هستند تا این قاره به قطب تلفن‌همراه جهان تبدیل شود.

طبق پیش‌بینی‌های این سازمان پایان سال ۲۰۱۳ میلادی ضریب نفوذ تلفن‌همراه در جهان ۹۶ درصد خواهد بود که در این میان ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشورهای توسعه یافته ۱۲۸ درصد و در کشورهای در حال توسعه ۸۹ درصد است. 

سازمان مخابرات جهانی کل دنیا را به ۶ منطقه اصلی تقسیم کرده و گفته است که از بین آنها ضریب نفوذ تلفن‌همراه در چهار منطقه بیش از ۱۰۰ درصد است. 

سازمان ITU در بخشی از گزارش خود توضیح داده است ۷/۲ میلیارد نفر معادل ۳۹ درصد جمعیت جهان تا پایان سال ۲۰۱۳ خدمات اینترنت موبایلی را در اختیار می‌گیرند. 

گفته شده است که دسترسی به اینترنت در کشورهای درحال توسعه همچنان محدود است و تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی تنها ۳۱ درصد ساکنان این کشورها به سرویس یاد شده دسترسی دارند.
این رقم برای کشورهای توسعه یافته ۷۷ درصد اعلام شده است.

در این گزارش اعلام شد که اروپا آنلاین‌ترین منطقه جهان محسوب می‌شود و ۷۵ درصد ساکنان آن اینترنت در اختیار دارند و کمترین آن منطقه آسیا - پسیفیک با ۳۲ درصد و آفریقا ۱۶ درصد است.
 
کد مطلب: 25410
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام