۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۰۹

شیپور نقش دلال‏ها را در بازار ملک و خودرو کمرنگ می‏کند

ایتنا - در این سایت‏ کاربران می‏توانند بدون مراجعه به آژانس‏های املاک و نمایشگاه‏های خودرو، به طور رایگان آگهی دهند، تصاویر ملک و یا خودروی خود را بارگذاری کنند و اطلاعات کامل مربوط به آن را درج نمایند.


خرید و فروش در بازار ملک و خودرو که از پر‏رونق‏ترین بازارهای جهانی است، همواره یکی از دغدغه‏های شهروندان بوده است. جذابیت‏های فراوان این بازار باعث شده دلالان آن را به خوبی شناخته و حسابی در آن جولان ‏دهند، که این امر خود نگرانی‏های زیادی را به دنبال می‏آورد.
سایت شیپور با هدف کم کردن بسیاری از این دغدغه‏ها و مشکلات، وارد میدان شده و توانسته با پاسخ دادن به نیاز شهروندان ظرف مدت کوتاهی، توجه بسیاری از خریداران و فروشندگان ملک و خودرو را به خود جلب کند.

شاید بتوان گفت یکی از عوامل نفوذ بالای واسطه‏ها در این بازار صرف نظر از ابعاد بزرگ و کسب درآمد بالا از آن نسبت به دیگر بازارها، محدود بودن ابزارهای ارتباطی بین خریدار و فروشنده ملک و خودرو است تا به طور مستقیم با یکدیگر در تماس باشند و از نیازهای یکدیگر آگاهی پیدا کنند.
معروف‏ترین و شناخته شده‏ترین روش برای دسترسی به بازار ملک و خودرو، آژانس‏های املاک و نمایشگاه‏های ماشین ‏‏هستند. بعد از آن درج آگهی در روزنامه‏ها طرفداران زیادی دارد. گاهی هم افراد، از دوستان، آشنایان و اشخاص مورد اعتماد خود برای فروش ملک و یا خودرویشان تقاضای کمک می‏کنند.
اما انتخاب هر کدام از این راه‏ها مزایا و معایب متفاوتی دارد که از میان آنها می‏توان به عمر کوتاه آگهی در روزنامه، عدم دسته‏بندی درست و اولویت داشتن آگهی‏ها نسبت به هم در روزنامه، تماس‏های مکرر حتی پس از فروش ملک و یا خودرو و از همه مهم‏تر، هزینه سنگینی که دلال‏ها در خرید و فروش دریافت می‏کنند، اشاره کرد، به گونه‏ای که در ازای هر معامله از یک تا دو درصد از پول ملک را به عنوان کمیسیون می‏گیرند که این مبالغ با توجه به هزینه‏های امروز بسیار چشم‏گیر خواهد بود. 

اما با پیشرفت تکنولوژی و استفاده هرچه بیشتر از اینترنت، نوع جدیدی از ابزارهای ارتباطی بین خریدار و فروشنده به وجود آمد. سایت‏های نیازمندی‏ و داد و ‏ستد آنلاین، به تدریج وارد زندگی افراد شدند چرا که وجود آن‏ها در دنیای امروز احساس شد. بخشی از محبوبیت و رشد سریع این سایت‏ها به تغییر در چگونگی رفتار و ارتباطات بین آن‏ها بر می‏گردد اما بخش مهم‏تر، امکانات زیادی است که توسط این شبکه‏ها ایجاد می‏شود.
سایت‏های نیازمندی به داد و ستدها سروسامان دادند و تا حد زیادی محدودیت‏ها و مشکلاتی که در ابزارهای سنتی وجود داشت را از بین بردند برای همین به سرعت در دنیا به تعدادشان افزوده شد و تعداد کاربران آن‏ها افزایش یافت. 

سایت شیپور (www.sheypoor.com)یکی از سایت‏های داد و ستد آنلاین است که با وجود گذشت کمتر از یک سال از تأسیسش توانسته فضایی دوستانه و بدون حضور دلال را برای خریدار و فروشنده فراهم آورد و داد و ستد را ساده‏تر نماید.
در این سایت‏ کاربران می‏توانند بدون مراجعه به آژانس‏های املاک و نمایشگاه‏های خودرو، به طور رایگان آگهی دهند، تصاویر ملک و یا خودروی خود را بارگذاری کنند و اطلاعات کامل مربوط به آن را درج نمایند. به این ترتیب ملک و خودروی آن‏ها در معرض دید خریداران بی‏شماری قرار گرفته که به راحتی و با صرف کم‎ترین زمان می‎توانند آگهی‏های مختلف را مقایسه کنند و نیاز خود را بیابند.

علاوه بر رایگان بودن آگهی‏ها، دسته‏بندی بسیار دقیقی وجود دارد که خریدار را به راحتی به آن چه دنبالش است، هدایت می‏کند و از همه مهم‏تر دسترسی راحت و مستقیم خریدار و فروشنده است. کم‏رنگ شدن نقش واسطه‏ها در بازار ملک و خودرو منجر به پرداخت هزینه کم‏تر خواهد شد که در نتیجه معاملات با رضایت خاطر بیشتری انجام می‏شود.
کد مطلب: 25386
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام