۰
plusresetminus
جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۳
صعود سهم موبایل در خدمات دولت الکترونیک

ضریب نفوذ موبایل در ایران 115 درصد است

ایتنا - با توجه به رشد ۱۱۵ درصدی ضریب نفوذ این فناوری در ایران ، سهم قابل توجهی از ارائه خدمات دولت الکترونیک در آینده نزدیک به دولت همراه اختصاص می یابد.


رئيس امور توسعه دولت الكترونيك معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری با بیان اینکه فناوری تلفن همراه به طور فزاینده‌ای کاربردی شده گفت: با توجه به رشد ۱۱۵ درصدی ضریب نفوذ این فناوری در ایران ، سهم قابل توجهی از ارائه خدمات دولت الکترونیک در آینده نزدیک به دولت همراه اختصاص می یابد.


به گزارش ایتنا از مهر، علی رضی با بیان اینکه تلفن همراه به عنوان یکی از کانال‌های ارتباطی دولت همراه مطرح است، اظهار داشت: بسیاری از افراد به منظورهای مختلف از این وسیله ارتباطی استفاده می‌کنند و این موضوع بستر مناسبی را برای ارائه خدمات الکترونیک دولتی به شهروندان و نیز بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها به خوبی فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط حاضر سهم تلفن همراه در توسعه دولت الکترونیک قابل توجه نیست چرا که خدمات زیادی بر روی این بستر ارائه نشده است، گفت: این سهم به سرعت می تواند در کشور ما افزایش پیدا کند و روند صعودی دارد.

رضی افزود: اما می توانیم بگوییم بخش تعامل با تلفن همراه، بخش ثابت تمام خدماتی است که می تواند در ابتدا یا حین خدمات از طریق تلفن همراه ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفتی که در حوزه پرداخت از طریق تلفن همراه صورت گرفته، تاکنون در حوزه اطلاع رسانی نداشته ایم، افزود: این در حالیست که بخش پرداخت مهمترین بخش یک خدمات است.

رئیس امور توسعه دولت الکترونیک ریاست جمهوری با بیان اینکه در شرایط حاضر نمی توان سهم دقیقی از تلفن همراه در تجارت الکترونیک در کشور اعلام کرد، ولی تمام خدمات قابلیت این را دارند که از طریق تلفن همراه ارائه شوند، افزود: مردم به فناوری تلفن همراه علاقه دارند و موبایل به یک تکنولوژی کاربردی تبدیل شده است براین اساس هر چقدر در این حوزه سرمایه گذاری شود باز هم کم است.
 
کد مطلب: 25346
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام