۰
plusresetminus
جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۳

سونی سرانجام PlayStation 4 را معرفی کرد

ایتنا - به گفته سونی این کنسول بازی ۱۶ بار از PS۳ سریع‌تر و سرعت پهنای باند آن هم ۷ تا ۸ برابر از محصول قبلی بیشتر است.
سونی سرانجام PlayStation 4 را معرفی کرد


پس از گذشت تقریبا ۷ سال شرکت سونی سرانجام کنسول بازی خود را به‌روز کرد و از مدل جدید این محصول با نام PlayStation 4 رونمایی کرد و جزئیات به‌روزرسانی چرخه حیات خانواده PlayStation را به اطلاع عموم رساند. 


به گزارش ایتنا "Andrew House "(اندرو هاوس) مدیر مرکز سرگرمی‌های شرکت سونی در مراسمی که به مناسبت معرفی کنسول بازی PlayStation 4 برگزار شده بود توضیح داد که این محصول مهم‌ترین اقدام سونی در دنیای بازی‌های دیجیتالی محسوب می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد تجربه‌ای جادویی را برای حضور در دنیای بازی‌های داشته باشند. 

اگرچه در این مراسم کنسول جدید سونی به طور واقعی به نمایش گذاشته نشد، اما شرکت سونی جزئیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن را توضیح داد و اعلام کرد که به زودی کاربران می‌توانند آن را خریداری کنند. 

طبق گفته‌های مدیر مرکز سرگرمی‌های سونی، PlayStation 4 برمبنای ساختاری طراحی شده است که آن را "معماری فوق‌شارژ رایانه‌ای" می‌خوانند و از پردازنده مرکزی گرفته تا پردازنده گرافیکی، این محصول به صورت یک رایانه شخصی پیشرفته طراحی شده است. 

این کنسول بازی حافظه داخلی ۸ گیگابایتی دارد که در کنار آن یک RAM هشت گیگابایتی از نوع GDDR5 هم موجود است که امکان اجرای سنگین‌ترین بازی‌های سه‌بعدی را هم فراهم می‌آورد.

این RAM نوعی واسطه بین پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی محسوب می‌شود قادر است با میانگین سرعت ۱۷۶ گیگابایت در ثانیه فعالیت کند.
به گفته سونی حافظه این محصول جدید ۱۶ بار از PS3 سریع‌تر و سرعت پهنای باند آن هم ۷ تا ۸ برابر از محصول قبلی بیشتر است. 

این کنسول بازی به یک پردازنده دوم هم مجهز شده است که وظیفه این پردازنده مدیریت بارگذاری بازی‌ها و دیگر اطلاعات است و می‌تواند به افزایش سرعت آن کمک کند.
 
کد مطلب: 25340
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام