کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رهبر کره شمالی به‌روز است! + تصاویر

سايت خبری ايتنا , 3 اسفند 1391 ساعت 12:33

ایتنا – به نظر می‌رسد کیم جونگ اون به آندروید علاقه دارد!




هر چند از کره شمالی به عنوان بسته‌ترین و منزوی‌ترین کشور جهان یاد می‌شود و مقامات این کشور می‌کوشند با وضع قوانین عجیب و به شدت سختگیرانه، جریان اطلاعات را به هر طریق ممکن کنترل کنند ولی به نظر می‌رسد خواص از این قاعده مستثنی هستند.

به عبارت دیگر مقامات بلندپایه و برخی نور چشمی‌ها می‌توانند از دستگاه‌های ارتباطی مدرن استفاده کنند.

آژانس خبری کره شمالی تصاویری از نشست «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با سران نهادهای امنیتی این کشور منتشر کرده که تاییدی بر این مدعاست. 



به گزارش ایتنا به نقل از شبکه خبری راشا تودی، در یکی از این عکس‌ها در کنار میز کار رهبر جوان کره شمالی یک دستگاه تلفن همراه هوشمند مشکی رنگ مشاهده می‌شود. 




این عکس توجه ماموران امنیتی کره جنوبی را به خود جلب کرده است و آنها در تلاش برای شناسایی نوع این تلفن همراه، عکس را به دقت مورد بررسی قرار دادند.

این ماموران در پایان اعلام کردند که گوشی مزبور به احتمال زیاد یک تلفن همراه هوشمند HTC Butterfly است که از جدیدترین تولیدات شرکت تایوانی HTC محسوب می‌شود.

برخی تحلیلگران معتقدند این که تلفن همراه رهبر کره شمالی ساخت تایوان است امری منطقی به شمار می‌رود زیرا وی به دلیل جایگاهی که دارد نمی‌تواند تولیدات کشورهای متخاصم از جمله کره جنوبی، آمریکا و ژاپن را به کار گیرد.

بنا بر آمار غیررسمی، تعداد کاربران شبکه تلفن همراه کره شمالی فقط ۱.۸ میلیون نفر است و این افراد فقط می‌توانند به برقراری تماس و ارسال پیامک مبادرت ورزند.

اینترنت در کره شمالی به شدت تحت کنترل دولت قرار دارد و فقط سه دانشگاه این کشور به شبکه اینترنت مجهز است. 



کد مطلب: 25338

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/25338/رهبر-کره-شمالی-به-روز-تصاویر

ايتنا
  https://www.itna.ir