کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فاکتورنویسی دستی؛ عامل اتلاف وقت و منابع کسب و کارهای کوچک و متوسط

2 اسفند 1391 ساعت 14:16

ایتنا- میان انواع تکنولوژی‌ها، فاکتور نویسی با دست را می‌توان با حساب‌کردن با چرتکه مقایسه کرد!




مطالعه یک شرکت پژوهشی نشان می‌دهد کسب و کارهای کوچک و متوسط بخش زیادی از عملیات فهرست‌برداری و فاکتورنویسی خود را با دست انجام می‌دهند و به همین دلیل وقت و منابع زیادی را صرف این کار می‌کنند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم وب سایت eweek، شرکت بیس ویر (Baseware)، یکی از عرضه کنندگان راهکارهای فهرست‌برداری و فاکتورنویسی الکترونیک با انجام مطالعه‌ای در میان ۵۵۸ نفر از گردانندگان کسب و کارهای کوچک و متوسط و ۱۳۶۸ نفر از کارکنان آن‌ها دریافته است که انجام عملیات و فرایندهای مالی در هر ماه به طور متوسط ۱۶ ساعت و ۵۳ دقیقه از وقت یک کارمند را می‌گیرد. 


به گفته پژوهشگران شرکت بیس ویر این بدان معناست که تقریباً دو روز از وقت کاری یک کارمند صرف کارهایی می‌شود که ارتباط چندانی با شغل و نقش وی ندارد. 


بر اساس این گزارش، از این مدت حدود ۲ ساعت و ۱۹ دقیقه صرف پاسخگویی به سوالات مشتریان می‌شود، تهیه و ارسال فاکتور‌ها نیز ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه زمان می‌برد و مرور کردن فاکتور‌ها برای پرداخت نهایی نیز به ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان احتیاج دارد. 

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که در حدود دو سوم (۶۴ درصد) از کسب و کارهای کوچک و متوسط در اروپا و ۴۰ درصد کسب و کارهای آمریکایی به صورت دستی برای مشتریان خود صورت حساب و فاکتور تهیه می‌کنند و ۷۷ درصد نیز به صورت دستی این صورت حساب‌ها را تایید و عملیات دریافت و پرداخت آن‌ها را انجام می‌دهند. 

گردانندگان ۴۶ درصد از کسب و کارهای کوچک و متوسط در اروپا که در این مطالعه شرکت کرده‌اند به پژوهشگران بیس ویر گفته‌اند کسب و کار آن‌ها رویه مشخصی برای تایید فاکتور‌ها و پرداخت آن‌ها ندارد. 

این رقم در مورد کسب و کارهای کوچک و متوسط فعال در آمریکا ۳۸ درصد است. در این مطالعه همچنین مشخص شده است که پس از دریافت و تایید فاکتور‌ها چند روز طول می‌کشد تا پردازش و پرداخت نهایی در مورد آن‌ها انجام گیرد. در آمریکا و کشورهای اروپایی این زمان از ۴ تا ۸ روز متفاوت است. 

این شرکت پژوهشی به کسب و کارهای کوچک و متوسط توصیه کرده است برای انجام عملیات فاکتورنویسی و صورت‌برداری از راهکارهای خودکار و غیردستی استفاده کنند.


کد مطلب: 25329

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/25329/فاکتورنویسی-دستی-عامل-اتلاف-وقت-منابع-کسب-کارهای-کوچک-متوسط

ايتنا
  https://www.itna.ir