۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰

تغییر سیستم صوتی نسخه جدید اندروید بر اساس شبکه مغز انسان

ایتنا - گوگل با الهام گرفتن از مغز انسان موفق به ساخت سیستم تشخیص صدا در آخرین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اندروید شده است.
تغییر سیستم صوتی نسخه جدید اندروید بر اساس شبکه مغز انسان


زمانی که گوگل آخرین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اندروید را عرضه کرد، این محصول همراه با تفاوت‌های فراوان به دست کاربران رسید و به آنها امکان داد از طریق فرمان‌های صوتی بتوانند کنترل این سیستم‌عامل و ابزارهای موجود در آن را در دست بگیرند. 


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، در این نسخه از سیستم‌عامل اندروید سیستم تشخیص و شناسایی صدا وجود دارد که برپایه فرمولی موسوم به "شبکه طبیعی" ساخته شده است که به گفته کارشناسان، گوگل این فرمول را از روی سیستم طبیعی مغز انسان به‌دست آورده است و به عبارت دیگر، گوگل با الهام گرفتن از مغز انسان موفق به ساخت سیستم تشخیص صدا در آخرین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اندروید شده است. 

"وینسنت ونهوک"(Vincent Vanhoucke) یکی از محققان گوگل در این خصوص توضیح داد که برای بیشتر کاربران نحوه ساخت این سیستم‌عامل بسیار جالب و باورنکردنی است.

او گفت: «این بسیار جالب است که ما با تغییر مدل و الهام گرفتن از مغز انسان توانسته‌ایم سیستم تشخیص صدا در سیستم‌عامل اندروید را بهبود بخشیم.»

او گفت که در آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید موسوم به Jelly Bean میزان خطا در شناسایی و تشخیص صدا نسبت به نسخه قبلی ۲۵ درصد کاهش یافته است و این امر موجب می‌شود کاربران هنگام استفاده از ابزارهای صوتی لذت بیشتری ببرند. 

به عقیده این کارشناس گوگل، کاربران این روزها ترجیح می‌دهند که برای برقراری ارتباط با گوشی خود از زبان مادری استفاده کنند و همین مسئله موجب شده است تا ما این ابزار بهبود یافته را در اختیار آنها بگذاریم.
 
کد مطلب: 25311
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام