۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۱۶

ادعای ضرر و زیان ترکسل پای وزارت ارتباطات را به وین کشاند

ایتنا- بر اساس این این ادعا، ام.تی.ان قوانین بین‌المللی مرتبط با رشوه‌خواری و تجارت را نقش کرده و اگر ثابت شود برای برنده شدن در مناقصه رشوه پرداخت است، دست کم چهارمیلیارد دلار غرامت پرداخت خواهد کرد.


در پی شکایت ترکسل از ایران و اپراتور ام‌.تی.‌ان آفریقای جنوبی بر سر مزایده ایرانسل، هم‌اکنون نماینده‌ای از وزارت ارتباطات برای پاسخ‌گویی به این موضوعات راهی وین شده است. 


به گزارش ایتنا از فارس، در سال ۲۰۰۴ شرکت «ام‌.تی‌.ان»، توانست در رقابت با شرکت ترکسل برنده شود و ۴۹ درصد از سهام نخستین اپراتور خصوصی تلفن همراه ایران را در اختیار بگیرد. 


در این باره، شرکت ترکسل اعلام کرده به دلیل خسارتی که اقدامات «ام‌.تی‌.ان» به شرکت ترکسل و سهامدارانش وارد آورده، شکایتی را تسلیم دادگاه نموده و خواهان دریافت دست کم چهار میلیارد و دویست میلیون دلار غرامت شده است. 


ترکسل بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه ترکیه اظهار داشته که گروه ام.‌تی.‌ان قانون بین‌المللی مرتبط با رشوه خواری و تجارت را نقض کرده است و برای برنده شدن در مناقصه رشوه داده است. 


اما چندی بعد گروه ام‌.تی.‌ان ادعاهای ترکسل مبنی بر دخیل بودن در انجام اقدامات ناشایست برای در اختیار گرفتن بخشی از سهام ایرانسل را رد کرده و رییس این شرکت اعلام کرده که اقدام ام‌تی‌ان به از دست رفتن امتیاز ترکسل در ایران منجر نشده بلکه این امر، کوتاهی خود شرکت ترکسل بوده که نتوانسته از عهده مقررات قانونی و تجاری دولت ایران برآید و موجب آن شده که از فرایند اعطای امتیاز خارج شود. 


در نتیجه، هرگونه ادعایی مبنی بر شکست ترکسل در برنده شدن در این مناقصه به دلیل اقدامات نابجای ام.تی.ان، بی اساس است. 


شنیده‌ها حاکی است اکنون یکی از نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخ‌گویی به این شکایت راهی وین شده است.
کد مطلب: 25294
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام