۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۵۶

بازار نسل جدید رایانه‌های شخصی رونق می‌گیرد

ایتنا- گویا ابتکار و خلاقیت به منظور جذب مشتری برای رایانه‌های لوحی ته کشیده است و چندان دور از ذهن نیست که کاربران باز هم به طرف رایانه‌های شخصی متمایل شوند.
بازار نسل جدید رایانه‌های شخصی رونق می‌گیرد


تحلیلگران مرکز Citibank اعلام کردند که «نوآوری‌های محدود» اپل در حوزه رایانه‌های لوحی طی سال جاری موجب خواهد شد تا این شرکت در مقابل نسل جدید رایانه‌های شخصی جدید و پیشرفته آسیب‌پذیر باشد و این عرصه رقابتی را به رقبا واگذار کند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت news.cnet، در حالی که همه مراکز خبری و کار‌شناسان روز به‌روز اخبار مربوط به پیشرفت مالی اپل و نسل جدید محصولات آن را منتشر می‌کنند، تحلیل «گلِن یونگ» (Glen Yeung) از مرکز تحقیقاتی Citibank که اوایل هفته جاری منتشر شد متفاوت با تمامی این نگاه‌ها بوده است. 

او در این خصوص گفت: «ما بر این باوریم که اپل رایانه لوحی کوچک iPad Mini Retina و همچنین مدل باریک‌تر و سبک‌تر iPad ۵ را در فصل سوم امسال روانه بازار می‌کند که هر دوی آنها همراه با پردازنده‌های جدید به دست کاربران می‌رسند. اما باید گفت که نوآوری‌های iPad در این زمینه به حدی نیست که بتواند جلوی از دست رفتن سهم این محصول در بازار جهانی را بگیرد.»


او همچنین توضیح داد: «ما در نیمه دوم سال جاری میلادی شاهد نوآوری‌های اندکی در حوزه رایانه‌های لوحی خواهیم بود و در مقابل نوآوری‌های رایانه‌های شخصی را مشاهده خواهیم کرد. افزایش تمرکز بازار بر محصولات لمسی، فوق‌باریک و نوت‌بوک‌های همه‌کاره همراه افزایش قیمت صورت خواهد گرفت که این روند رقابت در حوزه رایانه‌های لوحی ۱۰ اینچی را بیشتر خواهد کرد.»


در حالی که رایانه لوحی iPad طی سه سال گذشته باعث کاهش محبوبیت رایانه‌های شخصی شد، هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود که بار دیگر فضا برای رشد رایانه‌های شخصی باز شود.
 
کد مطلب: 25293
نام شما
آدرس ايميل شما


سحر
feedback
مسغره بود
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام