۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۳

مجازات جعل سایت بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی اعلام شد

ایتنا - ماده‌های ۶ و ۷ قانون جرائم رایانه‌ای به بحث جعل رایانه‌ای مربوط می‌شود و زیر مجموعه فصل دوم این قانون است که جرائم علیه صحت و تمامیت داده‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی را در دستور کار دارد.


مجازات جعل پایگاه‌های اینترنتی بانک‌ها و نهادهای دولتی و عمومی به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه افزوده شد. 


به گزارش ایتنا از ایسنا، مدتی است جعل پایگاه‌های اینترنتی بانک‌ها و نهادهای دولتی و عمومی به مصادیق محتواهای مجرمانه افزوده شده و در ماده‌های ۶ و ۷ این قانون مورد پیگیری قرار گرفته است.

ماده‌های ۶ و ۷ قانون جرائم رایانه‌ای به بحث جعل رایانه‌ای مربوط می‌شود و زیر مجموعه فصل دوم این قانون است که جرائم علیه صحت و تمامیت داده‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی را در دستور کار دارد.

بر اساس ماده ششم این قانون:«هرکس به طور غیرمجاز مرتکب اعمال زیر شود، جاعل محسوب و به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از ۲۰ تا یکصد میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد:

الف) تغییر داده‌ای قابل استناد یا ایجاد یا وارد کردن متقلبانه داده‌ها
ب) تغییر داده‌ها یا علایم موجود در کارت‌های حافظه یا قابل پردازش در سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا تراشه‌ها یا ایجاد یا وارد کردن متقلبانه داده‌ها یا علائم به آنها.»

در ماده هفتم قانون جرائم رایانه‌ای هم آمده است:«هرکس با علم به مجعول بودن داده‌ها یا کارت‌ها یا تراشه‌ها از آنها استفاده کند، به مجازات مندرج در ماده فوق محکوم خواهد شد.»
 
کد مطلب: 25272
نام شما
آدرس ايميل شما