۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۸

جست‌وجوگرهای بزرگ اینترنتی چه سهمی دارند؟

ایتنا - گوگل کماکان در صدر لیست جا گرفته است.
جست‌وجوگرهای بزرگ اینترنتی چه سهمی دارند؟


گوگل به عنوان صاحب بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی اینترنتی جهان در حال کلنجار رفتن برای حفظ این موقعیت است و سهم رقبای او از این بازار نیز اندکی کم و زیاد شده است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت techhive، طبق گزارش مرکز تحقیقاتی comScore در ژانویه ۲۰۱۳ سهم گوگل از بازار جهانی جست‌وجوهای اینترنتی با اندکی افزایش به ۶۷ درصد رسید و این در حالی بود که رقم یاد شده برای دسامبر ۲۰۱۲ یعنی یک ماه قبل از آن ۷/۶۶ درصد اعلام شده بود.

موتور جست‌وجوی Bing مایکروسافت در این دو ماه توانست ۲/۰ درصد سهم خود را از بازار یاد شده بیشتر کند که این رقم تنها ۱/۰ درصد کمتر از رشد گوگل در این دوره زمانی بود.
با این وجود Bing همچنان فاصله زیادی از رقیب اصلی خود دارد و تنها توانسته است سهم خود را از ۳/۱۶ درصد به ۵/۱۶ درصد برساند.

جست‌وجوگر Yahoo که یکی دیگر از بزرگان این عرصه رقابتی محسوب می‌شود، بین دسامبر ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۳ کاهش ۱/۰ درصدی را در سهم خود دیده است و در حالی که پایان سال گذشته میلادی صاحب ۲/۱۲ درصد از بازار جهانی جست‌وجوگرهای اینترنتی بوده، در ابتدای امسال این سهم را به ۱/۱۲ درصد کاهش داده است.

از دیگر بازیگران این عرصه می‌توان به Ask Network با ۸/۲ درصد و AOL با ۷/۱ درصد اشاره کرد که این شرکت‌ها به ترتیب ۵ مرکز بزرگ جست‌وجوگر اینترنتی جهان محسوب می‌شوند. 

لازم به ذکر است جست‌وجوگر اینترنتی Bing که در ژوئن ۲۰۰۹ فعالیت خود را آغاز کرد، تقریبا با سهم ثابت از بازار جهانی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تاکنون نتوانسته است به عنوان تهدید جدی برای گوگل محسوب شود.
 
کد مطلب: 25270
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام