۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۸

واکنش‌ها به احتمال مسدود شدن یوتیوب در مصر

ایتنا – سخنگوی دولت مصر در این خصوص اظهار نظر نکرده است.
واکنش‌ها به احتمال مسدود شدن یوتیوب در مصر


یک دادگاه مصری تصمیم گرفته است سایت یوتیوب را به دلیل برخی مضمون‌های اسلام‌ستیز موجود در آن، به مدت یک ماه در مصر مسدود کند.

به گزارش ایتنا به نقل از دویچه وله، یکی از دلایل این تصمیم وجود فیلم «بی‌گناهی مسلمانان» در اینترنت است.

قضات دادگاه قاهره گفته‌اند این فلیم به پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده است.

این حکم جنجال‌برانگیز با واکنش‌های مختلفی روبرو شده است.

«محمد الالفی» رئیس انجمن مصری مبارزه با جرایم اینترنتی، با اشاره به این که در حال حاضر مسدود کردن سایت‌های اینترنتی امری پیچیده و دشوار است، خاطرنشان کرد ممانعت از دسترسی به اطلاعات راه حل درستی نیست.

به گزارش محیط، وی که از طریق تلفن با برنامه «صباحک یا مصر» سخن می‌گفت، از موسسات آموزشی، فرهنگی و رسانه‌های مصر خواست شهروندان را آموزش دهند که در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، موجبات آزار و اذیت دیگران را فراهم نکنند.

سایت الوفد نیز به نقل از روزنامه واشنگتن پست، با اشاره به این که تصمیم دادگاه ممکن است خشم فعالان مصری را در پی داشته باشد، نوشت این حکم خسارت‌های سنگینی به وزارت مخابرات مصر وارد می‌آورد و بر این اساس، احتمال اجرای آن اندک است.

سخنگوی دولت مصر در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

به گزارش ایتنا، یک وکیل حقوقی به نام «جمال عید» معتقد است عدم درک قضات از کارکرد شبکه اینترنت و چگونگی استفاده از آن، دلیل اصلی صدور این حکم است.

وی گفت قضات نمی‌دانند که انتشار یک مورد خطا در شبکه اینترنت الزاماً نباید به بستن کل سایت منجر شود بلکه می‌توان صفحات معینی را فیلتر نمود.

روزنامه واشنگتن پست افزود بسته شدن یوتیوب ممکن است نتایج معکوسی به بار آورد چرا که این امر باعث می‌شود هزاران ویدئویی که با هدف ارائه درک درستی از پیامبر و تبلیغ دین اسلام منتشر می‌شود نیز از دسترس خارج گردد. 


کد مطلب: 25229
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
راست گفته
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام