۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۵
ماهواره سوار بر گوشی هوشمند

گوشی هوشمند اندرویدی به مدار زمین پرتاب می‌شود

ایتنا - ماهواره STRaND-1 معادل 3/4 کیلوگرم وزن و 30 سانتی‌متر طول دارد و قلب تپنده آن گوشی هوشمند Google Nexus One مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است.
گوشی هوشمند اندرویدی به مدار زمین پرتاب می‌شود


یکی از دانشگاه‌های بریتانیا طرحی را به مرحله اجرا می‌رساند که بر پایه آن نخستین ماهواره جهان مبتنی بر یک گوشی هوشمند اندرویدی اواخر ماه جاری میلادی به مدار زمین پرتاب می‌شود. 


به گزارش ایتنا این ماهواره که STRaND-1 نام دارد و در خانواده ماهواره‌های CubeSat طبقه‌بندی می‌شود ۳/۴ کیلوگرم وزن و ۳۰ سانتی‌متر طول دارد و قلب تپنده آن گوشی هوشمند Google Nexus One مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است. 

محققان در راستای این بررسی‌های خود اعلام کردند که گوشی‌های هوشمند جدید همه قابلیت‌های مورد نیاز یک ماهواره از جمله دوربین دیجیتالی، گیرنده سیگنال‌های مخابراتی، سیستم‌های شتاب‌سنج و پردازنده‌های مرکزی پرقدرت را در اختیار دارند.

لازم به ذکر است که به‌جز پنل‌های خورشیدی و سیستم‌های تولید نیروی محرکه بقیه بخش‌های مورد نیاز ماهواره در گوش هوشمند دیده می‌شود. 

ماهواره STRaND-1 که اواخر ماه جاری میلادی به مدار زمین پرتاب می‌شود، توسط مهندسان فضایی و محققان مرکز Surrey ساخته شده است و تمامی مراحل آزمایشی خود را با موفقیت پشت‌سر گذاشته است.
 
کد مطلب: 25201
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام