۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۴
به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی

آغاز اجرای پروژه خدمات چندرسانه‌ای در کشور

ایتنا - اخوان بهابادی: درنظر داریم پروژه‌ای را در کشور راه‌اندازی کنیم که دسترسی مردم به ابزارهای تولید محتوای دیجیتالی را ممکن کند.


دبیر شورای عالی فضای مجازی از آغاز به کار اپراتور خدمات چند رسانه‌ای ارتباطی در کشور خبر داد و گفت: فاز آزمایشی و تحقیقاتی این پروژه کار خود را آغاز کرده تا پس از اتمام موفقیت آمیز آن و بررسی های مدنظر، این پروژه به کل کشور تعمیم داده شود. 

به گزارش ایتنا  اخوان بهابادی در گفت‌ؤگو با مهر، تولید انبوه محتوای دیجیتالی در کشور را از جمله اولویت‌های شورایعالی فضای مجازی عنوان کرد و گفت: نمی‌توان انتظار داشت تنها یک یا چند دستگاه حاکمیتی محتوای مورد نیاز کاربران اینترنت را تامین کنند بلکه باید شرایطی فراهم شود که تمامی مردم در زمان و مکان مختلف بتوانند درگیر تولید محتوای بومی باشند و براین اساس درنظر داریم پروژه‌ای را در کشور راه‌اندازی کنیم که دسترسی مردم به ابزارهای تولید محتوای دیجیتالی را ممکن کند.

وی با بیان اینکه با کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات به راحتی می‌توان با کمترین سرمایه برای مردم شغل تعریف کرد، افزود: با فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی و رفع موانع قانونی از طریق سرویس‌های خدمات ارزش افزوده چند رسانه‌ای می‌توان به تولید محتوای فراگیر در کشور توسط کاربران اینترنت دست یافت.

اخوان بهابادی با تاکید براینکه در پروژه خدمات چندرسانه‌ای چندین اپراتور به عنوان فراهم‌کنندگان زیرساخت‌های تولید محتوای انبوه به کار گرفته خواهند شد، تصریح کرد: هم اکنون برای بررسی این ظرفیت در کشور، فاز مطالعاتی و تحقیقاتی این پروژه به عنوان فاز پایلوت توسط یکی از شرکت‌های داخلی آغاز به کار کرده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه اصول حاکم بر اجرای پروانه پروژه خدمات چندرسانه‌ای تهیه و اصل پروانه آن نیز آماده شده است، به مهر گفت: هم اکنون فاز آزمایشی این طرح توسط یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه در حال انجام است که با اجرایی شدن این فاز، اصل مجوز پروانه برای پوشش انبوه در کشور صادر خواهد شد.

وی پروژه خدمات چندرسانه‌ای را متفاوت از پروژه اتصال فیبرنوری منازل عنوان کرد که بسترهای ارتباطی متفاوتی دارند و اضافه کرد: آنچه که مدنظر ما است ارائه سرویس‌های مالتی مدیا در کشور بر بستر IP است که در این راستا تمامی پروژه‌های مشابه مانند IP تی وی و IP مدیا در قالب این طرح، یکپارچه‌سازی خواهند شد.

اخوان اجرای فاز پایلوت را به منزله کار تحقیقاتی تلقی کرد و ادامه داد: پس از اخذ خروجی های لازم از این پروژه، به طور قطع با اجرای مناقصه و با تشریفات لازم و اطلاع رسانی عمومی، چگونگی این پروژه به متقاضیان ارائه خواهد شد.
 
کد مطلب: 25197
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
من نمیدونم چرا باور کردن حرف های ایشون اینفدر داره برام سخت تر و سخت تر می شه!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام