کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مخالفت یکی از مراجع تقلید با مکالمه تصویری رایتل

سايت خبری موبنا , 16 بهمن 1391 ساعت 12:03

ایتنا - آیت‌الله مکارم شیرازی: با توجه به اینکه ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابر این شرکت‌های خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند.




حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتایی در مورد مکالمه تصویری رایتل پاسخ داد.

به گزارش موبنا آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پاسخ استفتائی در مورد استفاده از مکالمه تصویری که جدیدا توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه ارائه می شود گفته است:

“به یقین مفاسد این کار از فوائد آن بیشتر است و منشأ مفاسد جدیدی در جامعه ما که متاسفانه درگیر مفاسد مختلفی است خواهد شد و با توجه به اینکه ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابر این شرکت‌های خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند.“

بر اساس این گزارش این در حالیست که پیش از این نیز برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد عدم رعایت شئونات اسلامی در مکالمات تصویری اپراتور جدید تلفن همراه (رایتل) و بحث رعایت محرم و نامحرم به ابراز نگرانی پرداخته بودند که روابط عمومی این شرکت نیز در پاسخ گفته بود: رعایت مسائل فرهنگی از ابتدا دغدغه خود این اپراتور هم بوده است.

شاهین آرپناهی - مدیر کل برند و ارتباطات رایتل اظهار کرد:‌ دغدغه‌ای که دوستان در مجلس درباره آن صحبت کرده‌اند، دغدغه‌ای است که می‌توان آن را در ارتباط با هر فناوری جدیدی که وارد بازار می‌شود احساس کرد.
وی در ادامه افزود: منطقی به نظر نمی‌رسد که فردی در برابر خود تکنولوژی‌های جدید موضع‌گیری داشته باشد و برداشت ما هم از صحبت های منتشر شده مطلقا چنین نیست اما به هر حال افراد ممکن است برداشت‌های متفاوت و گاه دغدغه‌هایی در نحوه به‌کارگیری و استفاده صحیح از این فناوری‌ها داشته باشند.

مدیر کل برند رایتل همچنین عنوان کرد: در ارتباط با فناوری‌های نوین همواره می‌توان دو نوع برخورد به کار گرفت که یکی از این برخوردها برخورد سلبی است و آن که بگوییم به دلیل آن‌که ممکن است از این موارد استفاده نادرستی صورت بگیرد، دسترسی به آنها را محدود کنیم.

وی ادامه داد: اما می‌توان برای استفاده از تمامی تکنولوژی‌ها بحث فرهنگ‌سازی را نیز پیش گرفت.
وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری یادآور شد: همان طور که ایشان هم اشاره کردند می‌توان پیوست فرهنگی را مورد توجه قرار داد و ما نیز به همین سمت حرکت می‌کنیم. آرپناهی در عین حال گفت: ما در رایتل سعی کرده‌ایم که به سهم خود در تبیین پیوست فرهنگی تلاش کرده باشیم و از اول موضوعات فرهنگی یکی از دغدغه‌های مهم خود ما هم بود و به همین دلیل سعی کردیم همواره در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم و اکنون حتی تبلیغات ما هم به مباحث فرهنگی و اخلاقی توجه ویژه‌ای داشته است.
 


کد مطلب: 25161

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/25161/مخالفت-یکی-مراجع-تقلید-مکالمه-تصویری-رایتل

ايتنا
  https://www.itna.ir