۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۸
معاون وزیر ICT خبر داد:

راه‌اندازی سه موتور جست‌وجو و یک ایمیل در آینده نزدیک

ایتنا- به احتمال زیاد تا پایان سال ایمیل‌ها و جست‌وجوگرها به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.


رئیس سازمان فناوری اطلاعات از راه‌اندازی سه جست‌وجوگر و حداقل یک ایمیل در آینده نزدیک خبر داد. 


به گزارش ایتنا از ایسنا حکیم‌جوادی در پاسخ به سوالی که درباره سرنوشت و وضعیت فعلی موتور جست‌وجو و ایمیل فخر و فجر مطرح شده بود، اظهار کرد: فخر و فجر در واقع فراخوانی برای شناسایی علاقه‌مندان همکاری در حوزه موتورهای جستجو و پست‌های الکترونیکی بود تا علاقه‌مندان این بخش اعلام آمادگی کرده و با گرفتن مجوز‌های لازم به فعالیت بپردازند، لذا محصولی با این نام وجود نداشته است.

معاون وزیر ICT درعین حال یادآور شد: در حال حاضر چندین موتور جست‌وجو در مراحل نهایی کار قرار دارند و در آینده‌ای نزدیک زمان بهره‌برداری از آنها اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین عنوان کرد: در زمینه‌ پست الکترونیکی هم مواردی وجود دارد اما به دلیل آنکه ما قول دادیم اسامی این موتورهای جست‌وجو و ایمیل‌ها را اعلام نکنیم تا زمان بهره‌برداری نامی از این پروژه‌ها نخواهیم برد.

حکیم جوادی هم‌چنین اظهار کرد: اکنون برخی از ایمیل‌های داخلی هم در مرحله‌ تست‌های آزمایشی قرار دارند و به محض آنکه این ایمیل‌ها برای بهره‌برداری آماده شوند، حتما اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد.

اما وی در پاسخ به زمان بهره‌برداری از این موتورهای جست‌وجو و ایمیل‌ها اظهار کرد: تمام تلاش ما بر آن است که تا پایان سال این موارد مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: برخی از این پروژه‌ها از جمله برخی موتورهای جست‌وجو هم آماده هستند، اما به دلیل حساسیت‌هایی که در این بخش وجود دارد اگر این جست‌وجوگرها از کیفیت لازم برخوردار نباشند ممکن است بعدها آن طور که شایسته است توسط مردم مورد استفاده قرار نگیرند، به همین دلیل لازم است روند بهره‌برداری از این جست‌وجوگر‌ها با دقت کافی صورت بگیرد.

وی در عین حال یادآور شد: تمام این موارد توسط بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان دنبال می‌شود.

حکیم‌جوادی در ادامه خاطر نشان کرد: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باید مورد توجه قرار گیرند که اکنون از نظر نرم‌افزاری وضعیت ما بسیار خوب است و در زمینه‌ تامین تجهیزات هم امور به خوبی پیش می‌رود اما از آنجا که ممکن است پس از راه‌اندازی، این سایت‌ها به یکباره با مراجعات متعدد مواجه شوند، لازم است که تعداد سرورهای آن‌ها به حد نصاب برسد تا هیچ گونه مشکلی در این زمینه رخ ندهد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که در نهایت چند موتور جست‌وجو و ایمیل در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد، اظهار کرد: اکنون سه موتور جست‌وجو همزمان با یکدیگر پیش می‌روند و وضعیت امیدوار‌کننده‌ای دارند. حداقل یک ایمیل هم در شرایط خوب قرار دارد که البته در نهایت مجموع طرح‌ها بیش از این حد است.

حکیم جوادی در پایان یادآور شد: باید این نکته را هم مدنظر داشت که جست‌وجوگر‌ها به مراتب از اهمیت و سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به ایمیل‌ها برخوردارند.
کد مطلب: 25099
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
جای اینکه صدتا موتور جستجوی رنگارنگ درست کنید رو یه دونه کار کنید و تمام انرژی و سرمایتونو روی همون یه دونه سرمایه گذاری کنید.
یه موتور جستجوی خوب بهتر از صدتا موتور جستجوی ضعیف و بی ارزش هستش
عرفان
feedback
واقعا توی لو ندادن اطلاعات خیلی استاد هستند ایشون.
برای اینکه نام این موتورهای جستجو رو ببینید کافیه به صفحه پیوندها مراجعه کنید
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام