۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۵

جرایم سایبری ۴۶ میلیارد دلار خسارت روی دست چینی‌ها گذاشت

ایتنا- البته توجه داشته باشید که این رقم، مربوط به جرائمی است که گزارش می‌شود و تعدادی از آنها به دلیل کوچک بودن، ناچیز تلقی می‌شوند.
جرایم سایبری ۴۶ میلیارد دلار خسارت روی دست چینی‌ها گذاشت


جرایم سایبری در سال گذشته میلادی ۴۶ میلیارد دلار هزینه روی دست چینی‌ها گذاشته است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت zdnet، مطالعه‌ای که توسط دانشگاه امنیت عمومی چین انجام شده نشان می‌دهد در سال گذشته بیش از ۱۱۸ هزار پرونده برای جرایم اینترنتی در این کشور تشکیل شده است و این کشور در مجموع بیش از ۲۸۹ میلیارد یوآن (معادل ۴. ۴۶ میلیارد دلار آمریکا) از این راه متضرر شده است. 

بر اساس این گزارش، روزانه ۷۰۰ هزار کاربر اینترنت در چین قربانی مجرمان سایبری می‌شوند، اما همه این جرایم گزارش نمی‌شود، چون برخی از آنها بسیار کوچک و ناچیز تلقی می‌شوند. 

ارائه اطلاعات جعلی، سرقت اطلاعات شخصی و فعالیت‌های هرمی از مهم‌ترین جرایم سایبری در این کشور ذکر شده است. 

علیرغم خسارت سنگین ناشی از فعالیت مجرمان سایبری در این کشور، مجریان قانون به خاطر عدم تصویب یک قانون مدون و جامع قادر نیستند به طور مناسب از کاربران حمایت کنند. 

مثلاً اگر هکری به وب سایت یک بانک یا موسسه مالی حمله و مبلغی پول سرقت کند، در قانون چندان مشخص نیست مسئولیت نهایی سرقت این پول‌ها دقیقاً با چه کسی است. 

البته مقامات چینی از ماه مارس سال گذشته سخت گیری‌های بیشتری را در این زمینه اعمال می‌کنند.
آنها در ماه اکتبر اعلام کردند توانسته‌اند ۷۰۰ باند متشکل از مجرمان اینترنتی را متلاشی کنند و ۸۹۰۰ نفر را در این زمینه دستگیر کنند.
 
کد مطلب: 25097
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام