۶
۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۱
مخابرات اعلام کرد:

قطعی فیبر دلیل اختلال در اینترنت/ مشکل اینترنت مخابرات برطرف شد

ایتنا- به گفته داود زارعیان، اگر مشکل از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت باشد، این شرکت موظف به پرداخت خسارت به شرکت‌های ارائه کننده اینترنت است.


به دنبال قطعی اینترنت مخابرات در روز گذشته مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران از برطرف شدن این مشکل خبر داده و گفت: اختلالاتی که روز گذشته در برخی نقاط تهران رخ داد یک مشکل جزئی داخلی بود که از شب گذشته حل شده و در بسیاری موارد که وضعیت را چک کردیم مشکلی وجود نداشته است. 


به گزارش ایتنا از ایسنا، داوود زارعیان اظهار کرد: روز پنج‌شنبه شاهد یک قطعی فیبر بودیم که به دنبال آن اختلالاتی در شبکه ما ایجاد شد. این اختلالات هم بیشتر مربوط به تهران بود و در شهرستان‌ها مشکلی گزارش نشده بود. در تهران هم اختلال و قطعی بصورت سراسری نبوده و تنها در برخی مناطق وجود داشت و در سایر قسمت‌ها گاهی به عنوان مثال نیم ساعت مشکل داشتیم و یا اصلا مشکلی وجود نداشت. 


اما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در ارتباط با پرداخت خسارت به کاربرانی که اینترنت آنها قطع بوده این گونه توضیح داد که بر اساس قوانین پرداخت خسارت دو وجه دارد که در وجه اول اگر مشکل از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت باشد این شرکت موظف به پرداخت خسارت به شرکت‌های ارائه کننده اینترنت می‌شود و در مرحله بعد نیز این شرکت‌ها موظف به پرداخت جریمه به کاربران خود می‌شوند. 


زارعیان در عین حال یادآور شد: اما در کل برای پرداخت خسارت باید SLA (تفاهم‌نامه سطح خدمات) نوشته شود که تاکنون این مسئله انجام نشده و اگر این SLAها نوشته شود، ما می‌توانیم براساس آنها عمل کنیم که اتفاقا عملیاتی شدن این مسئله طرح خوبی هم خواهد بود.
کد مطلب: 25079
نام شما
آدرس ايميل شما


کاربر در به در
feedback
ممکنه از مسؤولین محترم درخواست کنم «وضعیت را چک کردیم و مشکلی وجود نداشته» را با عدد و رقم تعریف کنند.

الان متوسط Ping time سایتهای معتبر و پکت لاس مثلاً 10000 کاربر ADSL چقدر است؟

همین اعداد در روترهای ارایه دهنده Backbone شرکتهای ندا و PAP چقدر است؟

چرا نمودار آنلاین ارتباط های موجود را روی اینترنت برای اطلاع متخصصین قرار نمیدهید.

نرم افزارهایی نظیر Solarwinds به صورت کاملا حرفه ای از سالها پیش برای این منظور طراحی و بهینه شده اند.

«وضعیت را چک کردیم و مشکلی وجود نداشته» بدون عدد و رقم و امکان مشاهده آنلاین وضعیت، با در نظر گرفتن آنچه واقعاً دست من نوعی میرسد، غیر قابل باور و تبلیغی منفی است.

توجه کنید که کاربران با شعور شخصی خودشان حرف شما را میسنجند نه با توجه به لغت های جامع و قاطعی که شما به کار میبرید.

شما خدمت گذار مردم هستید. لطفا به خواست ما توجه کنید.
feedback
مشکلات قطعی کابل طبق چیزی که تو تقویم دیدم تا اخر این ماه ادامه خواهد داشت
محمد
feedback
خوبه باز برای تهران یه جوابی میدن، ما که اینجا (خوزستان ماهشهر) خیر سرمون اینترنت adsl خریدیم در روز حداقل بین 20 تا 70 بار قطعی داریم، در هفته هم کلا یکی یا دو روز اینترنتمون قطعه! بماند که این تابستون به مدت 2 ماه اینترنت نداشتیم! الان یک ساله برنامه همینه، میریم مخابرات میگن به ما ربطی نداره!
حالا ما نمی دونیم مشکلمون رو باید به کی بگیم! این آقای مسئول که میگه از شهرستان خبر قطعی نداشتیم، خبر هاشون رو ازکجا می گیرن؟
مرتضی
feedback
فعلا تفاهم نامه سطح خدمات نوشته نشده بنا به فرموده آقای زارعیان هر وقت نوشته شد مطمعن باشین خسارت رو به مشترک پرداخت میکنن !!!!!!! البته تو خواب ببینید که نوشته هم بشه چیزی که امروزه در کشور ما رایج شده پرداخت نکردن و در کل جوابگو نبودن مسپولین برای مشکلات و اختلالاتی مثل اینترنت کشوره.
ايران-قزوين
feedback
United States
دي ماه (91) اينترنت سروسامون نداشت ، مداوم قطع و وصل ميشد ، حالا ميگن درست شده ، اما سرعت اينقدر پايينه كه آدمو ياد ديال آپ ميندازه .
كار كردن با اينترنت تو ايران حس خيلي بديه. اينقدي كه جملات قادر به بيان بديش نيست.
feedback
فکر کنم این مسئولین که نمی شه اسمشون رو مسئول گذاشت از هیچی خبر ندارن!از بهترین سرویس اینترنت استفاده می کنن و خودشون رو زدن به کوچه علی چپ!!!!!!!!!!!!!!این که اینترنته و مسئله چندان مهمی نیست،خدا خودش به داد مسائل مهم کشور برسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام