۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۸

هشدار آمریکا در مورد حمله سایبری جدید به بزرگی توفان سندی

ایتنا- تصور کنید هکرها دست به کار شوند و از طریق یک حمله سایبری به بزرگی طوفان سندی، حتی آب و برق و گاز را هم قطع کنند.
هشدار آمریکا در مورد حمله سایبری جدید به بزرگی توفان سندی


"جانت ناپولیتانو"(Janet Napolitano) مدیر مرکز امنیت داخلی آمریکا هشدار داد که یک حمله سایبری خطرناک تمام کاربران را تهدید می‌کند و می‌تواند اثری مانند "توفان سندی" سال گذشته را برجا بگذارد. 


به گزارش ایتنا "توفان سندی" در سال گذشته موجب شد برق در قسمت وسیعی از منطقه شمال شرق آمریکا از کار بیافتد و ساکنان این منطقه برای مدت طولانی به نیروی برق دسترسی نداشته باشند. 

مدیر مرکز امنیت داخلی آمریکا هم‌اکنون پیش‌بینی کرده است که حمله سایبری جدید نیز می‌تواند مشکلی را به همین وسعت به وجود آورد. 

ناپولیتانو توضیح داد که این حمله سایبری cyber ۹/۱۱ نام دارد و شیوع عمومی آن "قریب الوقوع" است در نهایت می‌تواند زیرساخت‌های حیاتی از جمله برق، آب و گاز را با اختلال مواجه کند و توزیع آن‌ها را غیرممکن سازد. 

او توضیح داد که منابع حیاتی مردم و زیرساخت‌های وابسته به آن‌ها آسیب‌پذیرترین بخش‌ها در مقابل این حمله سایبری جدید هستند. 

ناپولیتانو در این خصوص گفت: «ما نباید منتظر بمانیم تا ۹/۱۱ در دنیای سایبری حمله کند و اثرات خود را بر ما نمایان سازد. اتفاقات فراوانی وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنیم و درنظر بگیریم. اگر نتوانیم جلوی این حمله سایبری را بگیریم متحمل خسارات سنگین و فراوانی خواهیم شد».
کد مطلب: 25074
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام