۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۰

فرانسه از شرکت‌های اینترنتی به شیوه جدیدی مالیات می‌گیرد

ایتنا- برا یاتخاذ این تصمیم، پای گوگل در میان است! چرا که این غول اینترنتی از خبرها و رسانه‌های فرانسوی که در سرویس گوگل نیوز استفاده می‌کند!
فرانسه از شرکت‌های اینترنتی به شیوه جدیدی مالیات می‌گیرد


دولت فرانسه تصمیم گرفته از شرکت‌های آنلاین و اینترنتی بر مبنای اطلاعاتی که درباره کاربران خود گردآوری می‌کنند، مالیات بگیرد. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت zdnet، تصمیم دولت فرانسه مبنی بر اخذ مالیات از شرکت‌های آنلاین و اینترنتی پس از آن اتخاد شده است که روابط گوگل با برخی شرکت‌های انتشاراتی و رسانه‌ای فرانسه دستخوش مشکلات و چالش‌هایی شده بود. 

شرکت‌های انتشاراتی و رسانه‌ای فرانسه استدلال می‌کردند که چون گوگل از خبر‌ها و مطالب رسانه‌های فرانسوی در سرویس گوگل نیوز استفاده می‌کند، باید به آن‌ها مالیات بپردازد.
 
آن‌ها این مالیات را «مالیات بر لینک» نامیده بودند.
این مناقشه تا حدی بالا گرفته بود که فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه با اریک اشمیت، رئیس گوگل دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود. اولاند در آن زمان به طرفین ماجرا فرصت داده بود تا پایان دسامبر با هم به توافق برسند. 

اما ظاهراً طرفین هنوز به توافق نرسیده‌اند، هر چند که برخی منابع گزارش کرده‌اند که گوگل حاضر شده سالانه ۵۰ میلیون یورو به رسانه‌ها و ناشران فرانسه بپردازد. 

حالا روزنامه لوموند گزارش داده است تصمیم جدید دولتمردان فرانسه به این مناقشه تا حدی پایان داده است. 

ظاهراً این بار دولت قصد دارد با وضع مقررات جدیدی به این مناقشه پایان دهد. فرانسوا اولاند هفته پیش تایید کرده بود که بزودی شاخص‌های حقوقی و مالیاتی خاصی وضع خواهد شد و گوگل و دیگر شرکت‌های اینترنتی و آنلاین را که از محتواهای رسانه‌های فرانسوی استفاده می‌کنند، بدین طریق ناچار به پرداخت مالیات خواهند شد. 

دولت فرانسه یک گروه دو نفره را نیز مامور انجام تحقیقی در این زمینه کرده بود تا در این زمینه به شاخص مناسبی دست یابند. 

این دو نیز پیشنهاد کرده‌اند دریافت مالیات باید بر مبنای میزان اطلاعاتی باشد که این شرکت‌ها درباره کاربران و فعالیت‌های آن‌ها در یک کشور جمع آوری می‌کنند. 

آن‌ها همچنین پیشنهاد کرده‌اند برخی شرکت‌ها مثل فیس بوک که متکی بر محتواهای رایگان تولید شده توسط کاربرانشان هستند، نیز بر منبای این محتوا‌ها مالیات بپردازند.
کد مطلب: 25020
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام