۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۰

سخنان تازه اریک اشمیت درباره کره شمالی و اینترنت

ایتنا- سرزمین عجایب، شاید نام مناسبی برای کره شمالی باشد. جایی که مردم حق استفاده از اینترنت حتی از نوع سانسور شده‌اش را نیز ندارند. حق استفاده از موبایل و تکنولوژی را هم ندارند.
سخنان تازه اریک اشمیت درباره کره شمالی و اینترنت


اریک اشمیت از مدیران ارشد گوگل که اخیرا همراه با بیل ریچاردسون (فرماندار نیومکزیکو)به کره شمالی رفته بود، مطالب جدیدی درباره اوضاع این کشور و اینترنت ابزار داشت.

وی می‌گوید در حالی که همه دنیا روز به روز بهم وصل تر می شوند، ایزوله کردن مردم کره شمالی توسط رهبرانش، چیزی جز ضرراقتصادی نخواهد بود. 

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، وی ده روز پیش در گفتگو با بلومبرگ برخی مطالب را ابزار کرده بود اما اینک رسما از کره شمالی خواست تا اینترنت را آزاد کند. 

اشمیت تاکید کرد که وضعیت فعلی اینترنت در کره شمالی طوری نیست که مردمانشان به سایر نقاط دنیا وصل شوند و ارتباط داشته باشند. 

به گفته وی قوانین سرسختانه‌ای وجود دارد و برای اینکه چه کسی می‌تواند اینترنت استفاده کند، در کره شمالی قانون خاصی وجود دارد. 

ظاهرا شهروندان عادی نمی توانند اینترنت داشته باشند و فقط اعضای حکومتی، نظامیان و برخی دانشگاهیان مورد اعتماد می‌توانند به اینترنت وصل شوند. 

مردم با باز شدن اینترنت می‌توانند جامعه خوبی برای خود بسازند. آنها باید اینترنت را در دسترس مردم قرار دهند و الان زمانی است که حکومت موجبات باز شدن اینترنت را فراهم کند. 

اریک اشمیت می گوید: وقتی در کره شمالی بوده، دیده است که بسیاری از سیستم‌ها لینوکسی بوده و اینترنت روی اغلب آنها بسته بوده مگر اینکه مجوز حکومتی داشته باشند. در انجا شبکه نسل سوم وجود دارد که از شرکتی مصری بنام Orascom گرفته شده و پشتیبانی می شود. 

شبکه ۲۱۰۰ مگاهرتزی برای اس.ام.اس وجود دارد ولی کاربران حق استفاده از انتقال دیتا روی آنرا ندارند و اسمارتفون نمی‌توانند داشته باشند. 

برای حکومت کره شمالی روشن کردن کلید امکانات نسل ۳ همراه بسیار آسان است ولی این کار را نمی کنند! 

اریک اشمیت حدس می‌زند حدود یک و نیم میلیون نفر به تلفن همراه دسترسی دارند و ایزوله مجازی دور مردم روی زندگی فیزیکی و واقعی مردم تاثیر گذاشته است و مستقیم روی رشد اقتصادی آنها تاثیر بدی داشته است. 

فرماندار ریچاردسون در مصاحبه‌ای دیگر گفته اریک اشمیت در آنجا مانند ستاره موسیقی بوده و همه به طرف او می‌رفتند. 

وی در خیلی سخنرانی‌ها درباره آزادی اینترنت در کره شمالی صحبت کرد که باعث دریافت یادداشتی از سوی دولت امریکا شد تا موضوع را مناقشه انگیز نکند. 

در سال ۲۰۱۲ اریک اشمیت گفته بود دنیای دبلیو دبلیو دبلیو به زندگی خود ادامه می داد تا اینکه با آمدن گوگل، تازه اینترنت خلق شد! 

و دسترسی به اطلاعات را برای همگان فراهم کرد و البته صد در صد برعکس عقاید رهبران کره شمالی!
کد مطلب: 25008
نام شما
آدرس ايميل شما


امید
feedback
یه سر ایران هم تشریف بیارید!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام