۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۲
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا خبر داد:

آغاز جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق از سطح بازار / موج شبنم به بازار موبایل رسید

ایتنا- طرح شبنم حتی شامل کالاهایی که دارای برگه سبز گمرکی نیز هستند می‌شود و راه را برای سودجویان می‌بندد.
آغاز جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق از سطح بازار / موج شبنم به بازار موبایل رسید


ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور از امروز تمامی گوشی‌های موبایل قاچاق و فاقد طرح شبنم را از سطح بازار تلفن همراه کشور جمع‌آوری می‌کند. 


به گزارش ایتنا از ایسنا، معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با اشاره به طرح جامع گوشی‌های قاچاق و فاقد طرح شبنم در کشور گفت: به دلیل ساماندهی بازار تلفن همراه و جلوگیری از قاچاق گوشی موبایل که منجر به کاهش درآمدهای دولت شده است این ستاد به طور جدی به مقابله و برخورد با فعالان غیرقانونی در این حوزه می‌پردازد.

مهدی ابویی افزود: همزمان با اجرای این طرح تمامی گوشی‌های موجود در بازار که فاقد شبنم باشند به عنوان کالای قاچاق به شمار می‌آیند و از سطح بازار جمع‌آوری می‌شوند.

او با اشاره به این‌که این طرح باید از سال گذشته شروع می‌شد اما با درخواست‌های مکرر اتحادیه‌ها و فعالان این صنف با تعویق صورت گرفت، گفت: اجرای طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق و فاقد شبنم از امروز به صورت گسترده آغاز می‌شود و هیچ‌گونه تمدیدی در مورد تعویق این طرح نیز وجود نخواهد داشت.

ابویی با اشاره به کالاهای موجود دربازار که دارای طرح شبنم نیستند، افزود: آن دسته از فعالان بازار و فروشندگانی که کالاهای از قبل خریداری شده با برگه سبز گمرکی دارند اما فاقد طرح شبنم هستند نیز می‌توانند با مراجعه به اتحادیه‌های مربوطه به دریافت کد رهگیری اقدام کنند تا کالاهای آنان در لیست گوشی‌های فاقد طرح شبنم قرار نگیرد.

در همین حال رئیس شبکه بازرسی، نظارت مردمی کارگروه تلفن همراه با اشاره به اجرای نهایی این طرح افزود: طرح جمع‌آوری گوشی های قاچاق که باید از آبان‌ ماه سال گذشته اجرا می‌شد به دلیل مخالفت‌های واردکنندگان و پخش‌کنندگان عمده این کالا به تعویق افتاد. 

به گزارش ایسنا از روابط عمومی مجمع عالی واردات، مهدی عبقری گفت: همزمان با اجرای طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق و فاقد طرح شبنم که از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از امروز در بازار تلفن همراه کشور اجرا می‌شود جایی برای سودجویان موبایل باقی نمی‌ماند.

او با اشاره به این‌که اجرایی شدن این طرح به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و جلوگیری از توزیع و فروش اجناس قاچاق و تقلبی صورت می‌گیرد، افزود: مجمع عالی واردات موبایل از سال گذشته حمایت همه جانبه خود را به منظور کاهش قاچاق این کالای ارتباطی و دیجیتالی اعلام کرد چرا که در صورت تامین نیاز بازار توسط فعالان قانونی شاهد حذف هرگونه کلاهبرداری و سودجویی از مصرف‌کنندگان خواهیم شد.

وی با اشاره به جمع‌آوری گوشی‌های موبایلی که فاقد طرح شبنم هستند، افزود: در شرایط فعلی که سهم بالایی از بازار تلفن همراه کشور به فعالان غیرقانونی این حوزه اختصاص یافته اجرای این طرح بیش از گذشته محسوس می‌شود چرا که همزمان با کمرنگ شدن قاچاق گوشی تلفن همراه میزان واردات قانونی موبایل به کشور افزایش می‌یابد که در پی آن شاهد افزایش درآمدهای گمرکی و همچنین ایجاد اطمینان خاطر در مصرف‌کننده نیز می‌شویم.

رئیس شبکه بازرسی، نظارت مردمی کارگروه تلفن همراه با اشاره به افزایش واردات گوشی‌های قانونی طرح شبنم‌دار به کشور افزود: همزمان با اجرای طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق از بازار مصرف‌کنندگان نهایی می‌توانند با اطمینان خاطر به خرید این کالای دیجیتالی و ارتباطی بپردازند چرا که طرح شبنم نصب شده روی این کالاها اصالت واقعی کالا و شرکت واردکننده قانونی را نمایش می‌دهد. 

وی همچنین از تمامی فروشندگان و مسئولان اتحادیه صوتی و تصویری تلفن همراه کشور همکاری همه جانبه در این زمینه را خواستار شد تا بازار تلفن همراه کشور که بالغ بر ۸۰ میلیون مشترک دارد عاری از هرگونه قاچاق و گوشی‌های تقلبی شود.
کد مطلب: 25007
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام