۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۰۰
مطابق یک تحقیق

یک‌پنجم حساب‌های اینترنتی هک می‌شوند

ایتنا - این حساب اینترنتی شامل پست الکترونیکی، صفحه شخصی شبکه‌های اجتماعی، حساب اینترنتی بانکی و بخش ویژه بازی‌های رایانه‌ای می‌شده است.
یک‌پنجم حساب‌های اینترنتی هک می‌شوند


"الی بورستِین"(Elie Bursztein) یکی از محققان شرکت گوگل است که در زمینه شناسایی و رفع حفره‌های امنیتی اینترنتی و همچنین مشکلات امنیتی کاربران فعالیت می‌کند. 


به گزارش ایتنا او به‌تازگی مطالعه گسترده‌ای را روی ۱۰ هزار و ۴۰۶ کاربر در آمریکا انجام داد تا دریابد چه تعداد از حساب‌های اینترنتی شخصی از دسترس کاربران خارج می‌شوند و چگونه می‌شود که کاربران اطلاعات حساب شخصی خود را از دست می‌دهند. 

او دریافت ۴/۱۸ درصد کاربران دست‌کم یک حساب اینترنتی داشته‌اند که به‌خطر افتاده است که این حساب اینترنتی شامل پست الکترونیکی، صفحه شخصی شبکه‌های اجتماعی، حساب اینترنتی بانکی و بخش ویژه بازی‌های رایانه‌ای می‌شده است.
این کارشناس گفت: «رقم به‌دست آمده از آنچه که تصور می‌کردم بسیار بیشتر است و نشان می‌دهد که حساب‌های اینترنتی به چه میزان در معرض خطر هستند.»

"الی بورستِین" در بررسی‌های خود رابطه مستقیمی بین میزان درآمد افراد و خطرات پیرامون حسابی اینترنتی آنها کشف کرد.
او به این نتیجه رسید که هرچه درآمدهای یک فرد بیشتر باشد حساب اینترنتی آن کمتر در معرض خطرات امنیتی قرار می‌گیرد. 

طبق آمار به‌دست آمده مشخص شد که تنها ۱۳ درصد افرادی که درآمد آنها بین صفر تا ۲۴ هزار و ۹۹۹ دلار بوده است با خطراتی برای حساب اینترنتی خود مواجه شده‌اند که این رقم برای افرادی که درآمدشان بین ۱۰۰ تا ۱۴۹ هزار و ۹۹۹ دلار بوده فقط ۲/۵ درصد محاسبه شده است.
کد مطلب: 24979
نام شما
آدرس ايميل شما