۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۹

99 درصد ویروس‌ها به گوشی‌های آندرویدی حمله می‌کنند

ایتنا - تروژان‌های پیامکی، بک‌دورها و جاسوس‌افزارها در نیمه نخست سال ۲۰۱۲ جمعا ۵۱ درصد از بدافزارهای آندروید تازه شناسایی شده را تشکیل دادند.
99 درصد ویروس‌ها به گوشی‌های آندرویدی حمله می‌کنند


یافته‌های گزارش امنیتی سال ۲۰۱۲ کسپرسکی نشان می‌دهد اکثر برنامه‌های مخرب جدید موبایل برای حمله به سیستم عامل آندروید طراحی شده‌اند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، در این گزارش که به تازگی انتشار یافت، گفته شده: ۹۹ درصد از برنامه‌های مخرب موبایلی که برای نخستین بار شناسایی شدند، برای هدف گرفتن نرم‌افزار آندروید طراحی شده بودند در حالی که شمار بسیار اندکی به تلفن‌های هوشمند مبتنی بر جاوا و سیمبیان حمله می‌کردند.
سال ۲۰۱۲ دومین سالی بود که طی آن بدافزارهای آندروید رشد انفجاری داشتند.
برنامه‌های مخرب شناسایی شده که به آندروید حمله می کنند، از هشت برنامه در ژانویه سال ۲۰۱۱ به ۸۰۰ برنامه در همان سال رشد کرد.
لابراتوار کسپرسکی هر ماه به طور متوسط ۶۰۰ نمونه جدید بدافزار موبایل شناسایی می‌کند.

اکثر بدافزارهای آندروید به سه گروه اصلی تروژان‌های پیامکی، بک‌دورها و جاسوس‌افزارها تقسیم می‌شوند.

تروژان‌های پیامکی با ارسال پیامک به شماره‌های تلفنی که تعرفه بالایی دارند، اعتبار اشتراک کاربر را تمام می‌کنند در حالی که بک‌دورها امکان دسترسی غیرمجاز به تلفن‌های هوشمند برای نصب برنامه‌های مخرب دیگر یا سرقت اطلاعات شخصی را امکان‌پذیر می‌سازند.
جاسوس‌افزارها نیز مجموعه داده‌های خصوصی مانند رمز عبور و شماره‌های تلفن و در برخی موارد حتی عکس‌های شخصی را هدف قرار می‌دهند.

تروژان‌های پیامکی، بک‌دورها و جاسوس‌افزارها در نیمه نخست سال ۲۰۱۲ جمعا ۵۱ درصد از بدافزارهای آندروید تازه شناسایی شده را تشکیل دادند.

در صدر برنامه‌های بدافزاری که توسط "برنامه امنیتی موبایل کسپرسکی" یا "برنامه امنیتی تبلت کسپرسکی" بلوکه شدند، تروژان‌های پیامکی و پس از آن تبلیغ افزارها قرار داشتند.
تروژان‌های‌ بانکی از گستردگی فعالیت کمتری برخوردار بوده اما خطرناک‌ترین بدافزار موجود شناخته شده که اغلب به همراه تروژان‌های بانکی رایانه‌ای فعالیت می‌کنند.

سیستم‌های عامل آندروید اجازه نصب نرم‌افزار از منابع غیرمطمئن را می‌دهد.
بنابراین به کاربران توصیه می‌شود از وب سایت‌های مشکوک برنامه‌ای را نصب نکنند.
 
کد مطلب: 24889
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام